آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

معاون آموزشی وزارت علوم: همزمان با تعطیلی ادارات دولتی، دانشگاه‌ها هم تعطیل خواهند شد

دانشگاههاعلی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درباره تعطیلی کلاس های عملی دانشگاه ها با توجه به شیوع کرونا اظهار کرد: وزارت علوم هیچ تصمیم واحدی برای برگزاری یا عدم تشکیل کلاس‌های عملی در دانشگاه‌ها نگرفته است و این موضوع به عهده خود دانشگاه‌ها است تا با صلاح خود به انجام آن اقدام کنند

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در صورت تعطیلی ادارات دولتی به دلیل شیوع کرونا در کشور، دانشگاه‌ها هم تعطیل خواهند شد.

علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعطیلی کلاس های عملی دانشگاه ها با توجه به شیوع کرونا اظهار کرد: وزارت علوم هیچ تصمیم واحدی برای برگزاری یا عدم تشکیل کلاس‌های عملی در دانشگاه‌ها نگرفته است و این موضوع به عهده خود دانشگاه‌ها است تا با صلاح خود به انجام آن اقدام کنند.

او افزود: دانشگاه‌ها با سنجیدن شرایط می‌توانند اقدام به برگزاری یا عدم برگزاری کلاس‌های عملی کنند و در صورت تشکیل زمان آن را هم خودشان تعیین خواهند کرد.

خاکی‌صدیق تصریح کرد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا ادارات دولتی را تعطیل کند، دانشگاه‌ها هم تعطیل خواهند شد، اما به صورت ویژه موضوعی در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها گفته نشده است و همانند روز‌های قبل کلاس مجازی جایگزین کلاس‌های حضوری خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ظاهرا ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاعیه‌ای در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها به صورت حضوری داده است که بنده به شخصه آن را ندیده ام، اما برگزاری کلاس‌های عملی برعهده خود دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

برگزاری مجازی کلاس‌ها برای دانشجویان جدید الورود در صورت نامساعد بودن شرایط
خاکی‌صدیق با اشاره به پذیرش دانشجویان جدید با توجه به شرایط کرونا اظهار کرد: برنامه به این صورت است که کنکور سراسری در اواخر مرداد ماه برگزار و نتایج آن در اوایل مهرماه اعلام شود که در صورت عملی شدن، شروع ترم تحصیلی جدید برای دانشجویان جدید الورود از اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه خواهد بود.

او در پایان یادآوری کرد: در صورت مساعد بودن شرایط آموزش‌ها برای دانشجویان جدید الورود حضوری خواهد بود و در صورت نامساعد بودن باید کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا