آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

اوکراین: هیاتی ایرانی برای گفت‌وگو درباره مسئله غرامت به کی‌یف سفر می‌کند

غرامتوزیر خارجه اوکراین در نشستی مجازی از سفر یک هیات ایرانی در روزهای آتی برای مذاکره درباره پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان هواپیمای سانحه‌دیده این کشور خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، «دمیترو کولبا»، وزیر خارجه اوکراین امروز سه‌شنبه گفت قرار است هیئتی ایرانی اواخر ماه میلادی جاری (جولای) به کی‌یف، پایتخت این کشور برود تا در خصوص پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان هواپیمای سانحه‌دیده اوکراین با طرف اوکراینی مذاکره کند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وی همچنین ادعا کرد که هنوز در خصوص این حادثه سوالات بسیاری پاسخ داده نشده و برای نتیجه‌گیری زود است.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.

وزارت خارجه سوئد چندی پیش اعلام کرد ایران با پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان هواپیمای سانحه‌دیده اوکراین موافقت کرده است.

«آن لینده»، وزیر امور خارجه سوئد گفت این توافق پس از مذاکرات میان ایران و کشورهایی که شهروندان آنها در این هواپیما بوده‌اند حاصل شده است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا