آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

پیوست‌های فرهنگی و پژوهشی لازمه موفقیت در بازارهای جهانی است

پیوست‌های فرهنگی و پژوهشیمدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان از ضرورت پیوست‌های فرهنگی و پژوهشی به عنوان یک الزام و لازمه موفقیت در تجارت و حضور در بازارهای جهانی یاد کرد.

دکتر یونس رنجکش در جلسه هماهنگی و بررسی طرح‌های پیشنهادی پژوهشی و فرهنگی و هنری مرتبط با تجارت در حوزه دریای کاسپین افزود : داشتن اطلاعات کافی و تحقیقات میدانی از نیازهای بازارهای هدف موجب افزایش قدرت صادرات و موفقیت آن خواهد شد.

وی اظهار داشت : بخش خصوصی با محوریت نهادهایی چون اتاق‌های بازرگانی و پشتیبانی‌های تسهیل‌گرانه و حمایتی دولت می‌تواند با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی و مراکز فرهنگی نسبت به ارزیابی و شناخت بازارهای هدف و راهکارهای مناسب تبلیغاتی زمینه‌های حضور بهتر و پایدار خود را در بازارهای جهانی بیشتر فراهم کند.

به گفته وی، انجام پژوهش‌های میدانی توسط محققان و صاحب نظران می‌تواند نقش مهمی در شناخت و هدف‌گذاری مناسب در بازار داشته باشد.

وی ادامه داد : بهره مندی از ظرفیت سازمان‌ها و چهره‌های فرهنگی و هنری در ساخت مستندها و اجرای برنامه‌های هنری موجب تقویت روابط اجتماعی بین مردم کشورها و تاثیر گذاری‌های فرهنگی برای نزدیکی‌های بیشتر و پذیرش محصولات و خدمات صادراتی شود.

وی افزود: تبلیغات هوشمند و اثرگذاری‌های فرهنگی مبتنی بر شناخت جامعه هدف در بازارهای جهانی از لازمه‌های داد و ستد و موفقیت به شمار می‌رود که در این زمینه متاسفانه در کشور چندان موفق عمل نکرده‌ایم.

رنجکش اضافه کرد : ایران با برخورداری از فرهنگ کهن و تنوع فرهنگی و روابط تاریخی با کشورهای مختلف از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که باید از این فرصت در تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری استفاده کنیم و این ظرفیت‌ها نقش مهمی در دیپلماسی عمومی دارد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر وجود ظرفیت‌های بسیار بالای فرهنگی و تشابهات و روابط تاریخی این استان با کشورهای حاشیه دریای کاسپین خواستار تهیه پیوست‌های فرهنگی و پژوهشی و استفاده از کارشناسان و صاحب نظران در فعال‌سازی دیپلماسی فرهنگی و عمومی در روابط تجاری شد.

وی ادامه داد : فعال‌سازی حوزه تبلیغات و استفاده از روش‌های نوین فضاسازی‌های رسانه‌ای می‌تواند در این زمینه بسیار مهم و اثر بخش باشد.

در ادامه این نشست ضمن بررسی طرح‌های پیشنهادی در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و پژوهشی صاحب نظران با مشارکت اتاق بازرگانی گیلان تصمیماتی اتخاذ شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا