آخرین خبرهااسلایدرخبر داغیادداشت

این شیشه و دستمال کثیف!

تاجگردونماجرای تاجگردون و رد و تایید اعتبارنامه نمایندگی‌اش در مجلس یازدهم برای خود داستانی شد در این روزهای سختی و رنج اقتصادی و کرونای ناخوانده که در همزمان با نشستن مجلسیان جدید بر کرسی‌هایشان اتفاق افتاده و سریالی برای مردم شده است.

شاید نقطه اوج این داستان زمانی توجه بسیاری را جلب کرد که در یک مصاحبه در شبکه‌های اجتماعی تاجگردون این نماینده لر زبان در تکه‌ای زیرکانه خطاب به منتقدانش گفت که شاید او شیشه کثیفی باشد اما دستمال شما هم چندان تمیزی نیست و این یعنی عمق واقعیت‌های پیدا و پنهانی که در زد و بندهای سیاسی و انتقام‌های پیرامونی آن شکل گرفته است.

آلودگی‌های سیاسی و اقتصادی که در این سال‌ها پرده از پرده رخ می‌نمایاند از ریشه‌های افشانی سخن به میان می‌آورد که رنجوری‌های بسیاری برای مردم فراهم آورده است و دست‌های آلوده یکی پس از دیگری از آستین‌ها بیرون می‌زند و چه هزینه‌هایی که برای مردم و نظام تحمیل نکرده است و شاید نمونه بارز آن فرقون فرقون پرونده طبری و محاکمه آن در دستگاه قضا باشد که این روزها ذهن مردم را به خود مشغول کرده است.

این ماجراها وقتی کنار هم چیده می‌شوند خبر از آسیب پذیری‌های بسیاری در ساختار کشور و نفوذ دست‌های آلوده در جغرافیای آن می‌دهند که قطع و مبارزه با آن‌ها در کنار هزینه‌هایی که به بار آورده و می‌آورند ، می‌تواند امیدآفرینی‌هایی نیز به همراه داشته باشد اما به شرط آنکه دستمال‌ها از جنس مورد اشاره نباشد!

اکنون مردم بدور از هر گرایش سیاسی و دلمشغولی‌هایی که دارند در پی مرور و جستجوی اخبار بر خوردها با پدید آورندگان این حجم از مشکلات و گرفتاری‌ها برای کشور و غارت منابع آن هستند و انتظارشان پایانی بر آنچه ناامیدی‌هایشان را بیشتر می‌کند است و جالب آنکه برای هیچ دسته و گروهی هم در تاراج اموال ملی مصونیت قائل نبوده و خواستار قطع دستان آلوده و چپاول‌گر هستند.

هر چند نظارت بر رفتار متولیان در سطوح مختلف با توجه به پیش‌بینی‌های قانونی و تاکیدات مسوولان ارشد حکومت همواره مورد تاکید قرار داشته و دارد اما در این میان توجه مردم به حقوق خود و فراگیرشدن فرهنگ برخورد و مقابله با متخلفان امر مهمی است که باید در بستر جامعه اتفاق افتد.

اگر به دنبال پاک کردن شیشه‌ها با دستمال تمیز هستیم گام نخست فرهنگ‌سازی در جامعه و آموزش عمومی در پی خیال عبور نکردن از اتفاق‌ها و برخوردهای منفعت طلبانه حتی از نورچشمی‌ها است مشکلی که به دلیل نادیده گرفتن موجب بروز معضل آقازادگی و پیوند نامبارک آن با سودجویان مشکلی که برخورد با آن‌ها تابو شده بود. حال باید منتظر ماند تا نتیجه و برخوردهای قاطع و ابعاد درس‌گیری این اتفاق‌ها را به نظاره نشست.

یونس رنجکش

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا