آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغعلم و تکنولوژی

در جمع خبرنگاران عنوان شد؛ جزئیات سفر سورنا ستاری به گیلان | آغاز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری گیلان

سورنا ستاریباستی به سفر دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به گیلان اشاره کرد و گفت: روز سه شنبه آقای ستاری به گیلان سفر خواهد کرد.

به گزارش تدبیرشرق ,نشست خبری رییس پارک علم و فناوری گیلان و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان به مناسبت شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری گیلان صبح روز یکشنبه برگزار شد.

علی باستی رییس پارک و علم و فناوری گیلان در جمع خبرنگاران گفت: صندوق پژوهش و فناوری برای کمک به پژوهش و فناوری راه اندازی می شود و این صندوق محدود به گیلان نیست و همه کسانی که به دنبال کسب و کار با ایده های خلاق هستند می توانند از این صندوق برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

باستی با اشاره به اینکه این صندوق غیر دولتی است، افزود: صندوق پژوهش و فناوری دارای سه سهامدار دولتی شامل پارک و علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه گیلان است که سهم این سازمان های دولتی ۴۶ درصد و سهامداران غیر دولتی ۵۴ درصد از سهام صندوق پژوهش و فناوری گیلان را تشکیل می دهند.

وی در ادامه به سفر دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به گیلان اشاره کرد و گفت: روز سه شنبه آقای ستاری به گیلان سفر خواهد کرد که مهمترین برنامه های ایشان بازدید از شهرک علمی و فناوری گیلان است که در مساحت ۳۰ هکتار در حال ساخت بوده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

باستی ادامه داد: افتتاح چهار سوله “استقرار چهار شرکت فناور” در مجتمع تحقیقاتی نیمه صنعتی فشتام در کیلومتر ۱۰ جاده رشت به تهران، بازدید از نمایشگاه پژوهش های علمی و فناوری پارک علم و فناوری گیلان، بازدید از کارخانه نوآوری و نشست در استانداری گیلان از جمله برنامه های معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به این استان در هفته جاری است.

آغاز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری گیلان

در ادامه جلسه دانیال سمیعی، صندوق پژوهش و فناوری را بازوان اجرایی صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و گفت: در کشور دو استان گیلان و مازندران دارای صندوق پژوهش و فناوری هستند و زیر نظر کارگروه صندوق های پژوهش کشور و وزارت علوم فعالیت می کنند

سمیعی ارائه تسهیلات و جذب مبالغ، توانمندسازی شرکت های دانش بنیان از طریق آموزش، راهبری و ارزیابی را از وظایف صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان عنوان و اضافه کرد: ویژگی این صندوق ارائه خدمات سرمایه گذاری خطر پذیر است که تا پیش از این در استان نهاد مستقلی متولی آن نبود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان با اشاره به اینکه سرمایه اولیه این صندوق ۳۰ میلیارد ریال بود، تصریح کرد: این صندوق به صورت غیر رسمی از آذر ماه شروع به فعالیت کرد و در همین مدت در قالب تسهیلات، عاملیت، کارگزاری، ضمانت نامه و سرمایه گزاری بیش از ۲۵۰ ملیارد ریال به اعتباراتش اضافه شد.

سمیعی گفت: استارتاپ‌ها باید در اکوسیستم‌ها تأثیرگذار باشند و اکثر فعالیت‌های صندوق به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی فعالیت صندوق پژوهش و فناوری را مانند بانک (جز در سپرده گذاری) عنوان و خاطر نشان کرد: در صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در گیلان عاملیت کارگزاری وجوه را بر عهده می گیریم، دوره های آموزشی، مشاوره های حقوقی و غیره را انجام می دهیم.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری ادامه داد: تاکنون سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پروژه توسط صندوق مورد بررسی قرارگرفته است که ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از منابع صندوق پرداخت‌شده است و هیچ سودی صندوق دریافت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه کسب و کارهای کوچک نیز حمایت می‌کنیم، گفت: پژوهشگران و فناوران می توانند طرح های خود را برای دریافت تسهیلات، ضمانتنامه بانکی و یا مشارکت در سرمایه گذاری برای بررسی های لازم از طریق آدرس www.gilanfund.ir به صندوق ارسال کنند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا