آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

معاون آب و آبفای وزیرنیرو ؛طرحهای تأمین آب استان گیلان در بخش های مختلف با جدیت پیگیری شود

تأمین آبجلسه مشترک شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب گیلان در خصوص اقدامات و وضعیت منابع آب استان، بصورت ویدئوکنفرانس به ریاست معاون آب و آبفای وزارت نیرو برگزار شد.

به گزارش تدبیرشرق ؛ دکتر قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو در جلسه ویدئو کنفرانس در جریان وضعیت منابع آب استان قرار گرفت.

در این جلسه دکتر خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو با تأکید بر تأمین آب استان گیلان در بخش های مختلف بیان نمود: طرحهای تأمین آب در بخش های مختلف با جدیت پیگیری شود.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سدها و تاسیسات آبی برای گردشگری ، خواستار تسریع در اجرای این طرح ها با توجه قابلیت های بالای گردشگری در استان گیلان شد .

در این جلسه وحیدخرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان وضعیت آب کشاورزی در استان گیلان را مطلوب ارزیابی نمود و بیان داشت : در حال حاضر حجم ذخیره سد سفیدرود حدود 750 میلیون مترمکعب است که تا پایان فصل آبیاری مشکلی جهت تأمین آب کشاورزی در شبکه سفیدرود نخواهیم داشت.

وی در خصوص وضعیت آب سدشهربیجار افزود: حجم مخزن این سد در حال حاضر حدود 80 میلیون متر مکعب است که با این شرایط در زمینه تأمین آب خام تصفیه خانه بزرگ گیلان نیز جای نگرانی نیست.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به سردهنه سازی 438 سردهنه خاکی در سطح استان گیلان افزود : برخی از سردهنه ها به دلیل سیلابی بودن رودخانه ها تا سه  مرحله ساخته شدند و مشکل اصلی تأمین آب کشاورزی در خارج از شبکه سفیدرود در اراضی سنتی آبخور است.

وی با اشاره به طرحهای عمرانی آب استان بیان داشت : سد مخزنی پلرود با پیشرفت فیزیکی حدود 73 درصد در حال اجراء است که امیدواریم با تزریق منابع مالی به پیمانکار پروژه و تسریع در انجام عملیات ، تا پایان سال 99 آبگیری آزمایشی صورت گیرد.

وی در پایان اظهار داشت : سد های لاستیکی در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردارند و در صورت تأمین اعتبار حدود 40 میلیارد تومان ، شاهد بهره برداری تعدای از این طرحها تا پایان سال خواهیم بود.

تامین آب

/سازمان آب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا