آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

هدف قوه قضائیه از بین بردن منشأ فساد است

قوه قضائیه

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه نگاه دستگاه قضائی این است تا همه مردم از مشکلات اقتصادی رهایی یابند، گفت: حذف شکاف‌های طبقاتی و مبارزه با منشأ فساد و شکاف‌های طبقاتی از اهداف قوه قضائیه است و این امر با توجه بیشتر به حوزه تولید و حمایت از تولید شکل می‌گیرد.

 

به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان رشت  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه اظهار کرد: احیای ارزش‌ها و فضیلت‌ها با بزرگداشت یاد و خاطره شهدا  محقق می‌شود چراکه شهدا مظهر ارزش‌ها بودند و فضیلت‌ها با یاد این بزرگان در جامعه نهادینه می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز هرچه بیشتر بافکر و اندیشه بزرگانی چون شهید بهشتی آشنا می‌شویم، گفت: آشنایی با اندیشه و تفکر این بزرگان مسیر رسیدن به اهداف را برای ما نزدیک می‌کند لذا معتقدم که باید بر ارزش‌ها تأکید کرده تا در این ایام با شناخت اندیشه بزرگانی چون شهید بهشتی ارزش‌ها را در جامعه نهادینه کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر لزوم آشنایی جوانان با اندیشه بزرگانی چون شهید بهشتی درباره حکومت، ملت و دولت و مفاهیمی ازاین‌دست افزود: نظام فکری شهید بهشتی قابلیت انتقال به نسل جوان دارد اما سؤال اینجاست آیا در انتقال این مفاهیم و نظام فکری بزرگی چون شهید بهشتی به نسل جدید موفق بوده‌ایم.

خلیلی با انتقاد از ساده‌انگاری درباره اندیشه‌ها و ناکارآمدی در انتقال آن‌ها به جوانان تصریح کرد: شهید بهشتی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی صاحب‌نظر بوده و در تمام این مباحث نظرات جدید و بدیعی داشت که بعضاً در مجلس خبرگان با سردمداری ایشان به قانون منتهی شد.

وی با اشاره به جایگاه قوه قضائیه در نظام اقتصادی کشور بیان کرد: شهید بهشتی به دلیل نگاه عمیقی که داشت در حوزه اقتصاد نیز صاحب‌نظر بود، او همچنین در کتاب «مواضع ما» و «اقتصاد اسلامی» مباحث ارزشمندی در حوزه اقتصاد مطرح کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان نظرات شهید بهشتی در حوزه اقتصاد اسلامی گفت: شهید بهشتی در اقتصاد به دو متغیر می‌اندیشید و نوع نگاه به دنیا و فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی دو متغیر شهید بهشتی به‌نظام اقتصادی کشور بوده است‌.

خلیلی با بیان اینکه اگر نگاه حداقلی به اقتصاد کشور داشته باشیم نمی‌توانیم به پیشرفت اقتصادی برسیم، افزود: نگاه برخی از اندیشمندان اسلامی نگاه حداقلی به دنیا بوده اما این نوع نگاه نمی‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را در جامعه شکل داده و عقب‌ماندگی‌های ما را جبران کند.

وی با اشاره به نزدیکی نگاه شهید بهشتی به نگاه اقتصادی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: تا نگاه‌های اقتصادی در کشور اصلاح نشود نمی‌توان با فعالان اقتصادی مواجه شد چراکه فعالان اقتصادی از نگاه دقیق اقتصاد کشور مطلع نمی‌شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان پویایی اقتصادی را درگرو گریز از عزلت و پیوستن به فعالیت‌های جمعی دانست و تصریح کرد: بحث عزلت‌گزینی و نرفتن به سمت‌وسوی مبانی اقتصادی منحصر به جامعه امروز و دین امروز جامعه نیست بلکه درگذشته ائمه معصوم نیز از کج‌فهم‌های اقتصادی رنج‌برده‌اند.

خلیلی با تأکید بر اینکه تنگدستی و رفاه دلیل بر دین‌داری نیست بلکه نباید برای رسیدن به رفاه دیگران را از حق خود محروم کرد، گفت:  آنچه باید در بین دین‌داران ما حاکم باشد روابط صحیح و کرامت انسانی است، اما آنچه امروز دنیای غرب از آن بهره نبرده بی‌اعتنایی به حقوق بشر است.

وی با انتقاد از عملکرد کشورهای غربی که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند اما در عمل حقوق مردم را پایمال می‌کند، افزود: جوامع غربی در ظلم خود به بشریت و کرامت انسانی و انسانیت ملاکی ندارند چراکه انسان‌های جوامع دیگر را به استثمار کشانده و از طرفی با معترضان و منتقدان جوامع خود را نیز با بدترین  شیوه برخورد می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان توجه به ارزش و کرامت ذاتی انسان را مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد: تشکیلات قضایی با نگرش شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته با عنوان بخشی به مباحث اقتصادی در سال‌های متوالی شکاف اقتصادی را که نتیجه فساد است تحمل نکرده و همه تلاش خود را می‌کند تا این فسادهای عظیم را از بین ببرد.

خلیلی با بیان اینکه نگاه دستگاه قضائی این است تا همه مردم از مشکلات اقتصادی رهایی یابند، گفت: حذف شکاف‌های طبقاتی و مبارزه با منشأ فساد و شکاف‌های طبقاتی از اهداف قوه قضائیه است و این امر با توجه بیشتر به حوزه تولید و حمایت از تولید شکل می‌گیرد، قوه قضائیه نیز با تمام توان موانع بر سر راه تولید را رفع می‌کند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا