آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

بولتون: ترامپ مکرر با رئیس‌جمهور چین درباره انتخابات آمریکا حرف می‌زد

انتخابات آمریکا

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در مصاحبه‌ با رادیو ملی آمریکا مدعی شد، دونالد ترامپ مکرر با همتای چینی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حرف می‌زده است.

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در مصاحبه‌ با رادیو ملی آمریکا مدعی شد، دونالد ترامپ مکرر با همتای چینی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حرف می‌زده است.

به گزارش تدبیرشرق، جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید که پیشتر مدعی شد رئیس‌جمهور آمریکا از چین برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کمک خواسته بود، باز هم به دونالد ترامپ درباره چین اتهام زد.

جان بولتون که انتشار کتاب خاطراتش از ۱۷ ماه حضور به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید جنجال‌های زیادی ایجاد کرده است، در روزهای اخیر با انجام مصاحبه‌های مختلف ضمن دفاع از کتابش به اظهارنظر علیه دونالد ترامپ دست زده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در فاصله ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ تا ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ در یک مصاحبه تازه از گفت‌و‌گوهای «مکرر» رئیس‌جمهور آمریکا با «شی جین پینگ» همتای چینی خود درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ خبر داد.

بولتون به رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) گفت: «من مدام به این فکر می‌کردم که این نوع صحبت با رهبران مستبد جهان، تاثیر خوبی روی خود دونالد ترامپ یا ریاست جمهوری او یا ایالات متحده نمی‌گذاشت.

به ادعای بولتون، در یکی از گفت‌و‌گوهایی که ترامپ با شی داشت، رئیس‌جمهور چین خطاب به همتای آمریکایی خود درباره اینکه ترامپ نمی‌تواند برای سومین دور در منصب ریاست جمهوری بماند ابراز تاسف کرد.

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید ادعا کرد که او در زمان انجام این صحبت در اتاق گفت‌و‌گوی روسای جمهور آمریکا و چین حضور داشت.

به گفته بولتون، رئیس‌جمهور آمریکا در جواب به ابراز تاسف همتای چینی خود درباره عدم امکان حضور او در منصب ریاست جمهوری آمریکا برای سومین دور متوالی به گفت: «بله (همینطور است نمی‌توانم نامزد شوم)».

اظهارات این مقام ارزش سابق دولت ترامپ در شرایطی مطرح شده که به رغم فشارهای دولت آمریکا برای عدم انتشار کتاب او با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد»، به دنبال حکم دادگاهی در این کشور انتشار و فروش این کتاب آغاز شد.

بولتون در بخش‌هایی از این کتاب مدعی شده که رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌و‌گو با رئیس‌جمهور چین از او برای پیروزی مجدد در انتخابات آمریکا درخواست کمک کرده بود.

ترامپ اما ادعای بولتون را رد کرد و گفت: «آنچه گفته‌ام این است که نه فقط با رئیس‌جمهور شی بلکه با همه معامله می‌کنیم. دوره نمی‌گردم و بگویم “اوه” به من در انتخابات کمک کنید».

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا