آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

کره شمالی تهدید کرد آمریکا را نابود می‌کند

کره شمالی

کره شمالی تهدید کرد در صورت از سرگیری جنگ در شبه جزیره کره، ایالات متحده آمریکا را نابود خواهد کرد. نمایندگان پیونگ یانگ گفتند: “دور جدیدی از جنگ کره، رویداد پرسر و صدایی را به تاریخ بشر می‌افزاید که طی آن موجودیت امپراتوری دیگری به نام ایالات متحده پایان خواهد یافت.”

کره شمالی تهدید کرد در صورت از سرگیری جنگ در شبه جزیره کره، ایالات متحده آمریکا را نابود خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مطلب در پیام سفارت کره شمالی در روسیه به مناسبت هفتادمین سالگرد وقوع جنگ کره اعلام شده است.

دیپلمات‌های کره شمالی خاطرنشان کردند که امسال ارتش آمریکا مانورهای نظامی مختلفی را در کره جنوبی انجام می‌دهد که هدف اصلی آنها استقرار نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره برای حمله سریع به کره شمالی است.

سفارت کره شمالی در روسیه همچنین یادآور شد که پیونگ یانگ موشک‌های هسته ای دارد که می‌توانند هر کسی را که “جرات کند دست خود را علیه این کشور بالا ببرد” مجازات کنند.

نمایندگان پیونگ یانگ گفتند: “دور جدیدی از جنگ کره، رویداد پرسر و صدایی را به تاریخ بشر می‌افزاید که طی آن موجودیت امپراتوری دیگری به نام ایالات متحده پایان خواهد یافت.”

لی سونگ گوون، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک خلق کره ۱۲ ژوئن اعلام کرده بود روابط بین کره‌شمالی و ایالات متحده در دو سال اخیر ناامید کننده شده است.

وزیر امور خارجه کره شمالی اظهار کرده بود: اوضاع در شبه جزیره کره “روز به روز بدتر می‌شود.”

به گفته وی، از زمان اولین دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ ، “امیدها جای خود را به ناامیدی دادند” و “جرقه خوش بینی به شکوفایی مسالمت آمیز تحت فشار یک کابوس بدبینی ناموش شد.”

جنگ بین کره‌شمالی و کره‌جنوبی از ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ تا ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ به طول انجامید. اتحاد جماهیر شوروی و چین در این جنگ به پیونگ یانگ کمک می‌کردند و ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورها در زیر پرچم سازمان ملل حامی سئول بودند. در طول سه سال، حدود ۱.۳ میلیون کره‌ای کشته و زخمی شدند و واشنگتن نیز حدود ۳۶.۶ هزار سرباز خود را در این درگیری از دست داد. جنگ با آتش بسی در سال ۱۹۵۳ به پایان رسید که تا امروز معتبر است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا