آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

باید بر خانه‌های خالی مالیات وضع شود/رهاکردن وبی‌نظارتی دولت در امور عادی مردم

خانه‌های خالی

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رها شدن بسیاری از موضوعات عادی و روزمره مردم ازجمله حوزه مسکن توسط دولت گفت: باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی وضع و نهادهای مسؤول نیز بر آن نظارت داشته باشند.

به گزارش تدبیر شرق خلیل بهروزی فر  با اشاره به افزایش بی‌ضابطه بهای اجاره و خرید مسکن در کشور، اظهار کرد: قیمت و اجاره‌بهای مسکن بسیار افسارگسیخته شده و دولت در این رابطه هیچ اقدامی را در جهت کاهش این گرانی انجام نداده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی مسکن نیازمند اقدامی جدی و عزم راسخی از سوی دولت است، افزود: با گذاشتن جلسه در خصوص مسکن و رسانه‌ای کردن آن‌ها هیچ دردی از مردم کم نمی‌شود و کاربردی نیز تاکنون نداشته و مطمئناً نخواهد داشت.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تأمین مسکن ازجمله مستضعفان از سوی دولت تأکید کرد و گفت: امروز قشر عظیمی از جامعه، قشر آسیب‌پذیر هستند و این گرانی‌ها ازجمله گرانی‌هایی نیست که دولت بتواند با آن مقابله کند بلکه باید در این زمینه دولت باید با جدیدت موضوع مسکن، ساخت و در اختیار قرار دادن آن را دنبال کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اذعان به اینکه دولت بسیاری از امور عادی و معمولی مردم را که روزانه با آن‌ها مواجه هستند را رها کرده است، خاطرنشان کرد: شخص رئیس‌جمهور و وزرا نه‌تنها در مسکن بلکه در بسیاری از موضوعات مهم، کشور را رها کرده‌اند و هیچ نظارتی نیز بر اقدامات خود ندارند.

بهروزی فر، یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی، نظارت بر حسن اجرای قوانین عنوان کرد و گفت: دولت مکلف است نیازمندی‌های مردم در حوزه مسکن را برطرف کند و مجلس نیز وظیفه دارد بر آن نظارت کند.

وی از عزم راسخ مجلس در خصوص پیگیری مطالبات مردم در حوزه مسکن خبر داد و گفت: مجلس یازدهم در تلاش است تا پس از آغاز به کار فعالیت رسمی کمیسیون‌های تخصصی در موضوعات مختلف با در نظر گرفتن اولویت‌ها ازجمله در حوزه مسکن اقدامات قابل‌توجهی را انجام دهد تا از فشارها بر دوش مردم بکاهد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس یازدهم با ضروری خواندن دریافت مالیات بر مسکن‌های خالی، گفت: دولت و اصناف باید نسبت به مسکن‌های خالی مالیاتی را اخذ کنند.

این نماینده مردم با بیان اینکه وضع مالیات بر خانه‌های خالی باید بازدارنده باشد، تصریح کرد: دولت نباید وقت تلف کند بلکه باید با بررسی توان اجاره‌بهای مردم و پس‌ازآن، تصویب نرخی معقول و منصفانه بهای اجاره و خرید، بازار مسکن و اجاره و رهن را ساماندهی کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تأکید بر اینکه تعزیرات حکومتی نیز باید بر قیمت‌های مصوب دولتی نظارت داشته باشد، تصریح کرد: نباید در نظارت بر اجرای قوانین تسامح و مصلحت‌اندیشی شود چون در اجرای قانون مصلحت‌اندیشی معنا ندارد و همه باید تلاش کنند تا حقوق تضییع‌شده مردم را استیفا کنند.

بهروزی فر با بیان اینکه اجرای قوانین باید عادلانه باشد، افزود: اغلب مردم آسیب‌پذیر هستند و می‌طلبد مصلحت‌اندیشی‌ها کنار گذاشته‌شده و بیش از این به مردم ظلم نشود.

نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه نمی‌توان ساماندهی حوزه مسکن را در شرایط کنونی رها کرد، گفت: مجلس مطالبه گر یازدهم مسلماً حق مردم را در حوزه مسکن از دولت مطالبه و متناسب با مطالبات مردم تصمیم می‌گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا