آخرین خبرهااسلایدرخبر داغیادداشت

مدیران پایین دست برمسندمدیران ارشد/این روزها کشورپهناور وثروتمند ایران اسلامی در گیر و دارمعضلات مختلفی است

مدیرانتحریم ها دمار از روزگار مردم درآورده وهیج کس جلودارگرانی هانیست وهر روزهم برمیزان فاصله طبقاتی افزوده می شود و بعداز گذشت چهل سال ازعمرپربرکت انقلاب اسلامی ،” عدالت ” مهمترین واژه مغفول درکشورمابه حساب می آید.

این سرزمین پرنعمت ،همواره موردغارت قرارگرفته ، زمانی اسکندر ومغول و اکنون هم مدیران نالایق وبی تعهدکه گاه گاهی دست ناپاک آنها به حق الناس آلوده شده ، موجب یاس وناامیدی مردم می گردند.زندگی لاکچری اقا زاده ها وفرزندان مدیران ارشد درکشورهای اروپایی وخودآمریکا مباحث بحث برانگیزی برای مردم شده است.غارت بیت المال توسط افرادی همچون خاوری ،طبری وغیره….ظاهر فریبنده آنان درتظاهربه دینداری نشان ازمظلومیت دین مقدس ماست که اگراین دین پاک وانسان ساز،ابزارقدرت وپله ترقی واقع شود چه حکایتی می شود ! تراژدی غم باراینجاست که چندصباحی رسم شده است که برخی از مدیران دینی ماهم به جای پرداختن به موضوعات مذهبی به مسایل پوپولیستی وخوشایندعوام میپردازند.ای کاش دردما درد دین، درد مذهب و درد انسانیت بود.اما انباشت معضلات اجتماعی یعنی عدم درک صحیح ازدین.

بایدپرسیده شوداین همه اعتباربرای بخش فرهنگ و دین چقدربه دین مااعتبارداده است ؟چه اتفاقی افتاده است که طی دودهه شاهدکاهش حضورجوانان درمساجدهستیم؟ چه‌ عواملی موجب ظهورقارچ گونه قلیان سراهادرکشورماگشته است؟و به تبع آن دلایل رغبت بانوان به حضوردرقلیان سراهاچیست؟
چه مسایلی موجب گشته تاهم نشینی با سگ واظهارمحبت به این حیوان به هم نشینی با انسان ترجیح داده شود؟
چه دلایلی باعث شده است تا کوه خواری که چه عرض
شودهرروزشاهدانسان خواری باشیم ؟ چه حادثه ای رخ داده که امار بی اخلاقی وناهنجاری های اجتماعی در جامعه روز به روز بالاتر می رود؟ اینهاسوالاتی است که متولیان دین باید به آن پاسخ دهند.حتی می توان سوالاتی دیگری از آنان پرسیده شود که با این اوضاع، آینده دین به کجا ختم می شود؟ آیا وقت آن نرسیده است که خیلی سریع به فکر تطهیر جامعه بیفتیم ؟ این همه ازمشکلات جامعه گفتیم ، این همه داد بیکاری زدیم کدام مشکل ما حل شد ؟ چه عواملی باعث تعطیلی تولیددرشر کت ها شده است؟ با این همه حجم بیکاری چه باید کرد ؟ جوانی که نمی تواند تشکیل زندگی دهد، چگونه می شود با او در موردآخرت صحبت کرد؟ کسی که معاش نداشته باشدمعادندارد.آن وقت با کمال تعجب می بینیم کسانی که می بایدبه موضوعات دینی بپردازند، بازدید از پروژه های عمرانی را در دستور کارخودقرارمی دهند!
مجلس منفعل ازدیگرمباحثی است که باید به آثارمنفی انفعال آن پرداخته شود وباید دلایل عدم مشارکت مردم در انتخابات مجلس کارشناسی گردد.دخالت ندادن نمایندگان مجلس در موضوع بنزین ، موجب دلسردشدن مردم در شرکت در انتخابات شد.ضمن آنکه برای مردم سوال است که چرا نمایندگانی که بیشترین نطق را داشتند ویاشجاعانه به برخی موضوعات ورودکردندهرچندممکن بودبرخی نظرات آنها ناصواب باشد، تایید صلاحیت نشدند؟
اگرگذری به رزومه مدیران میانی وحتی ارشدداشته باشیم, متوجه خواهیم شد که برخی از آنان فقط به دلایل” بله قربان گوبودن” منتصب این مقام شدند.گاهی انتخاب مدیران همه به یک نکته برمی گردد و آن اینکه : «هرکه دراین حلقه نیست فارغ ازاین ماجراست»!
تمام تلاش های احزاب سیاسی درجهت ناکارآمدی حزب مخالف است وهردولتی روی کارمی اید ، دولت قبلی را ناکارامد می خواند .برای این احزاب مردم ،کشور ونظام مهم نیست ؛ بلکه این ماندن درقدرت است که قابل اهمیت می باشد.

 متاسفانه در چندسال اخیر، سعه صدر صداوسیما هم بسیار کم شده وبااندک ناسازگاری وحتی بیان یک حرف برون مرزی ، مدیران کاردان خودراقربانی می کند.اگراز مردم پرسیده شودخاطرات شمادر بخش دفاع مقدس ،باکدام شخصیت در صدا و سیما گره خورده است بی شک نام “حیاتی “یکی از خاطره انگیزترین شخصیت های صداوسیماست.هنوزصدای دلنشین اخبار اودردوران دفاع مقدس ویاکلام حزن انگیزاودرادای خبر
ارتحال جانگداز معمارکبیرانقلاب حضرت امام خمینی ازخاطرها محونشده وحماسه آفرینی های رزمندگان اسلام با کلام نافذ”حیاتی” گره خورده است .ادب وکاریزمای منحصربفرد وی موجب گشته تا در دل میلیون ها ایرانی جایگاهی ویژه داشته باشد.اما کلمه “ارادت” موجب اخراج وی از جایگاه خبری گردید.ضمن آنکه قصه عادل فردوسی پور، مثنوی هفتاد من شده که نیازی به تکرار نیست .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا