آخرین خبرها

عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت علی (ع)

به گزارش خبرنگار ایرنا دسته عزاداری مردم آستارا روز جمعه از مقابل سپاه تا مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد و مردان و زنان سیاه پوش، عشق و علاقه خود را به مولای متقیان نشان دادند.
حضور تعدادی از شیعیان جمهوری آذربایجان بین عزاداران، قابل توجه بود و بیشتر خیابان های آستارا با پرچم های عزا سیاه پوش و تعداد زیادی از واحدهای تجاری تعطیل شده است.
به همین مناسبت جمعی از عاشقان امام علی(ع) از روستاهای اطراف آستارا و شهرستان های همجوار به زیارت آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا شتافتند.
آیت الله غلام عباس هاشمی همدانی استاد حوزه علمیه قم در سالروز شهادت حضرت علی (ع) در مصلی آستارا گفت: باید خصوصیات برجسته علی (ع) و خاندانش در جامعه تبیین شود و نباید فقط از مظلومیت اهل بیت (ع) گفته شود.
وی اظهار کرد: باید با بهره گیری از فضیلت شب های قدر، روشنگری های بیشتری پیرامون شخصیت این امام همام انجام شود.
وی افزود: مهم‌ ترین ویژگی امام علی (ع) دستگیری از مستمندان بود و باید بدانیم توجه به فقرا و دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان بهترین توشه برای آخرت است.
مداحی و ذکر مصیبت از دیگر بخش های این آئین معنوی بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و حرم مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم از فرزندان امام موسی کاظم (ع) در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش مورد توجه عاشقان اهل بیت (ع) است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا