آخرین خبرهااقتصادیخبر داغ

صید ۱۲۰ تن ماهی کیلکا در استان گیلان

ماهی کیلکابه گفته معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گیلان تاکنون ۱۲۰ تن ماهی کیلکا توسط ۲۴۰ صیاد و با ۳۰ فروند شناور صیدشده است.

به گزارش تدبیرشرق، اکبر ایلدرم امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صید ۱۲۰ تن ماهی کیلکا در استان گیلان اظهار کرد: تا قبل از تعطیلی صید در استان گیلان صیادان گیلانی ۱۲۰ تن ماهی کیلکا را صید کردند که ۹۰ درصد آن کیلکای معلومی و‌آنچوی و چشم درشت صید کردند که این آمار در سال ۹۸ چهار هزار و‌ ۶۶۴ تن بوده است.

وی با اذعان به اینکه صید ماهی کیلکا توسط ۲۴۰ صیاد گیلانی انجام می‌شود، افزود: صید ماهی کیلکا سود و درآمد بسیار خوبی برای صیادان دارد به همین دلیل صیادان گیلانی توسط ۳۰ فروند شناور کار صید کیلکا را انجام می‌دهند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گیلان لازمه صید ماهی کیلکا را عمق ۳۰ متری و شب بودن هوا دانست و بیان کرد: غرب بندر انزلی تا کیاشهر محدوده صید ماهی کیلکا بوده و باید در شب به شیوه  صید نور زیرآبی با تور مخروطی انجام گیرد.

ایلدرم با اشاره به قیمت ۲۵ هزارتومانی هر کیلوگرم ماهی کیلکا افزود: ماهی‌های کیلکا صبح‌ها و در اسکله انزلی خالی‌شده و برای مصرف به‌صورت پودر ماهی کیلویی چهار هزار تومان و برای مصرف انسانی به‌صورت تازه ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد‌.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا