آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران: دستگاه‌ها در لایروبی رودخانه‌ها اهتمام ورزند/تأکید بر رفع مشکلات پل‌های قدیمی و غیراستاندارد

لایروبی رودخانه هااستاندار گیلان با یادآوری قدمت بسیاری از ابنیه فنی کوچک استان به ویژه پل‌ها و بعضاً غیر استاندارد بودن آنها گفت: لازم است با اولویت‌بندی منابع، به بهترین شکل ممکن مدیریت پیشگیرانه کنیم.

استاندار گیلان آموزش‌های عمومی و تخصصی برای مدیریت شرایط هنگام بروز حوادث را اثرگذار خواند و با تأکید بر لزوم ارتقاء دانش و آگاهی‌های جامعه گفت: لازم است برای مدیریت شایسته حوادث، رویکرد مردم‌محوری را مبنا قرار دهیم.

ارسلان زارع در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نیز ارتباط تصویری با فرمانداران برگزار شد؛ با اشاره به اقلیم جغرافیایی گیلان، بروز برخی حوادث طبیعی و نیز وارد آمدن خسارت‌هایی به سرمایه‌های ملی، بر ضرورت توجه به اصول مدیریت بحران تأکید کرد.

وی آبخیزداری را یکی از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از وقوع سیل دانست و افزود: البته لایروبی رودخانه‌ها نیز گامی موثر برای کاهش مخاطرات ناشی از سیل است که تأکید می‌کنم دستگاه‌های متولی در این خصوص اهتمام ورزند.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش های نهادهای خدمات‌رسان و سازمان‌های مردم نهاد هنگام بروز حوادث، بر لزوم فراهم سازی شرایط برای مشارکت بیشتر این گروه ها تأکید و اضافه کرد: جمعیت هلال احمر بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور است که ظرفیت های مناسبی به ویژه در بخش جوانان دارد و لازم است نسبت به  گسترش این ظرفیت و همچنین خانه های هلال در  نقاط مختلف استان اقدام شود.

وی موضوع بیمه در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه را مهم خواند و گفت: اقداماتی در حوزه معاونت عمرانی استانداری به انجام رسیده که باید نسبت به تکمیل آنها به خصوص پوشش بیمه ای ساختمان های مسکونی روستاییان اقدامات بیشتری انجام شود.

زارع خاطرنشان کرد: آموزش‌های عمومی و تخصصی از ضرورت های اصلی برای مدیریت در مواقع بحران است و دستگاه‌های متولی باید با استفاده از ظرفیت ابزارهای نوین آموزشی، این مهم را به انجام رسانند.

استاندار گیلان با یادآوری قدمت بسیاری از ابنیه فنی کوچک استان به ویژه پل‌ها و بعضاً غیر استاندارد بودن آنها گفت: لازم است با اولویت‌بندی منابع، به بهترین شکل ممکن مدیریت پیشگیرانه کنیم.

وی وارد آمدن آسیب به محصولات کشاورزی را یکی از دغدغه‌های گیلانیان در مواجهه با بلایای طبیعی ذکر و ترویج فرهنگ استفاده از بیمه برای تولیدات کشاورزی را راهکاری برای جبران بخشی از خسارت ها به کشاورزان عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین گزارش‌های هواشناسی با توجه به مرتبط بودن آن با اشتغال و معیشت مردم را دارای نقشی پیشگیرانه در واردآمدن خسارت های ناشی از حوادث دانست.

زارع با اشاره به در پیش بودن فصل گرما و لزوم پایداری انرژی برق، به شرکت‌های برق منطقه ای و توزیع برق استان تأکید کرد که برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بیش از پیش اهتمام ورزیده و آموزش های لازم جهت مصرف بهینه انرژی را در دستور کار قرار دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان برگزاری رزمایش ها برای آموزش و سنجش میزان آمادگی هنگام بروز حوادث را مهم خواند و گفت: همه دستگاه ها از منابع و ابزارها و امکانات در اختیار، باید حداکثر استفاده را داشته باشند.

زارع همچنین به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی تأکید کرد روند اجرای پروژه‌های شهرستانی را تا تکمیل آنها، به صورت مستمر رصد و پایش کنند و افزود: امکانات سخت افزاری در هر منطقه، باید شناسایی تا هنگام بروز حوادث، به کار گرفته شود.

وی درباره احداث آشیانه برای بالگرد امداد اورژانس نیز گفت: جانمایی برای اجرای این طرح صورت گرفته که باید پیگیری های بعدی به صورت جدی انجام شود.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش به مدیران دستگاه های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران تأکید کرد در راستای تسریع در تصمیم سازی‌ها، اختیارات قانونی بیشتری را به مدیران شهرستانی تفویض نمایند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا