آخرین خبرهااستان هااسلایدر

در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان عنوان شد:لایروبی قریب به 600 کیلومتر از انهار آبیاری / رهاسازی بیش از یک میلیارد متر مکعب آب سد سفید رود برای مصارف کشاورزی

لایروبیدومین جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با محوریت تامین آب کشاورزی و آب شرب و به ریاست استاندار گیلان تشکیل شد.

به گزارش تدبیرشرق, دومین جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با محوریت تامین آب کشاورزی و آب شرب به ریاست استاندار گیلان و برخی مدیران کل دستگاه های ذی ربط و فرمانداران بصورت ویدئو کنفرانس در اداره کل مدیریت بحران استان گیلان تشکیل شد.

مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در این جلسه گفت : به ‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارت و نقصان و بحران احتمالی در زمینه حفظ و احیای اراضی کشاورزی، این شرکت استفاده از تمامی پتانسیل‌های موجود در استان  از قبیل ( آب‌بندان‌ها ، رودخانه‌ها ، انهار ، زهکش ‌ها و…) را در دستور کار خویش قرار داده است .

وی افزود : در همین راستا  تا کنون از طریق تونل آب بر فومن ، گله رود ، چپ سنگر ، راست سنگر و پایاب سد سنگر بیش از  یک میلیارد و 38 میلیون متر مکعب آب تحویل شبکه های آبیاری و زهکشی سفید رود شده است .

مهندس خرّمی بیان داشت : در 16 شهرستان 429 سر دهنه خاکی به منظور تسهیل تامین آب زراعی آبگذاری شده است و ادامه داد ؛ به منظور تامین آب از منابع داخلی استان نیز 438 ایستگاه های پمپاژ در سطح استان در حال خدمت رسانی به کشاورزان عزیز هستند.

وی اشاره نمود : ارائه برنامه زمان‌بندی آبیاری متناوب (تغییر شیوه آبگذاری کانال‌ها و انهار آبیاری از دائمی به متناوب) توسط کمیته منابع و مصارف آب استان و اجرای دقیق تصمیمات کمیته با هماهنگی کلیه دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان از زمان شروع فصل زراعی تا برداشت محصول یکی از مهمترین اقدات مدیریت هماهنگ در مدیریت منابع و مصارف آب استان می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : انجام لایروبی قریب به  600 کیلومتر انهار درجه یک و دو سطح استان علی الخصوص شبکه آبیاری سفیدرود در بازه کوتاه دو ماهه قبل از شروع آبگذاری کانال‌ها به ‌منظور تسهیل در اجرای برنامه آبیاری و افزایش سرعت انتقال آب به مزارع و همچنین  تعمیر ، تجهیز و تکمیل 432 ایستگاه پمپاژ ، آماده سازی تعداد بالغ بر 900 دستگاه پمپ دیزلی و برقی و تجهیز 288 حلقه چاه‌های عمیق از دیگر اقدامات آب منطقه ای گیلان در راستای انجام خدمت رسانی به مردم و پیشگیری از بحران و زمینه سازی جهش تولید در بخش کشاورزی استان گیلان بوده است.

/روابط عمومی آب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا