آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

معاون فرماندار رودسر؛ افتتاح پروژه آرام راه رودسر در هفته دولت / احداث بازارچه سنتی در اطراف پل خشتی تمیجان

پروژه آرام راه رودسرکاظمی درباره پروژه آرام راه رودسر گفت: امیدواریم این پروژه در هفته دولت افتتاح شود زیرا لاین سمت شرق ۹۵ درصد تکمیل شده است و فقط لاین غربی باقی مانده است.

به گزارش تدبیرشرق,“رحمان کاظمی” معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار رودسردر خصوص علت کندی پروژه آرام راه رودسر و اقدامات انجام شده گفت: آرام راه رودسر احیای بافت قدیمی و تاریخی رودسر است و در واقع برنامه ای است که انسان‎ها را جایگزین ماشین‎ها می‌کند. چون در جوامع امروزی ماشین‎ها جای انسان‎ها را در شهر گرفته اند و آرامشی در شهر برای شهروندان باقی نمانده است.

وی تصریح کرد: این طرح در کمیته های مختلف داخل فرمانداری با پیشنهاد شهرداری تصویب شد، مجوز میراث گرفته شد و بنا بر این شد که دو طرف خیابان، آرام راه ساخته شود و یک لاین پیاده رو هم اضافه کنند تا مردم بتوانند عبور و مرور با پای پیاده داشته باشند. در این پروژه چندین جای پارکنیگ هم تعبیه شده و امیدواریم این پروژه در هفته دولت افتتاح شود زیرا لاین سمت شرق ۹۵ درصد تکمیل شده است و فقط لاین غربی باقی مانده است.

کاظمی درخصوص هزینه این پروژه نیز بیان کرد: ۷۲ میلیارد تومان برای مجموع هزینه‎ها پیش‌بینی شده است. اما این ۷۲ میلیارد تنها برای فاز آرام‎راه سازی نیست و مواردی دیگری تحت ۴ فاز همچون یکسان‌سازی تابلوهای داخل شهر، احیای سیمان‎بری های قدیمی و تعبیه محل نشستن و گلدان های در مسیر، در مجموعه این پروژه است.

کاظمی درباره زمان آغاز طرح سالمسازی دریا گفت: طرح دریا از ۱۵ خرداد به بعد بود که ما هم اکنون درحال فراهم سازی مقدماتی از جمله تعبیه سازی پارکینگ در سراسر ساحل و ایجاد سرویس بهداشتی هستیم. شهرداری رودسر یک سرویس بهداشتی ۳۲ دهنه تعبیه کرده است و طرح دریای چابکسر و واجارگاه نیز در حال آماده سازی سرویس بهداشتی هستند که امیدواریم به زودی آماده استفاده از مسافران شود.

 معاون فرماندار رودسر درباره وضعیت ترافیک سنگین خیابان شهدای رودسر  گفت: شهرداری در دوره دوم شورای شهر خود در ارتباط با خیابان شهدا یک طرح بسیار خوبی انجام داد و این طرح جدیدا در حال تکمیل است. با احداث یک خیابان جدید بعد از پل خیابان شهدا است که به سمت سرگل می‌رود و ظرفیت پارک کردن و عبور و مرور ماشین ها را دارد.

وی در ادامه گفت: این طرح مشکل پل عابر پیاده و تیر فشار قوی داشت که پل بازسازی شد و تیر فشار قوی هفته گذشته توسط همکاران اداره برق باهمکاری شهرداری رودسر کنده شد و خیابان جدید بزودی آماده آسفالت سازی است. در مجموع به زودی در دو طرف رودخانه دو عدد خیابان ۸ متری خواهیم داشت.

کاظمی با اشاره بازسازی پل خشتی تمیجان با اعتبارات دهیاری گفت: آب منطقه ای زمینهای اطراف را آزادسازی می کند و بازارچه سنتی در آن محل احداث می شود.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا