آخرین خبرها

علم الهدی: آتش به اختیار یعنی منتظر کسی و جایی نباشید؛ به همه چیز افسر جنگ اطمینان است، البته این به معنای خودسری نیست / امیرالمومنین از این حزب اللهی‌ها حتی 10 نفر هم نداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آتش به اختیار یعنی منتظر کسی و جایی نباشید. این آتش به اختیار تعیین تکلیف برای تمام دستگاه‌های مسئول اعم از اجرایی و قضایی است.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام ولامسلمین سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: علی شناسی ابعاد مختلفی دارد و معمولاً در مقام شناخت ایشان، افراد درصدد تحقیق و بررسی ویژگی‌ها و امتیازات و فضائل آن حضرت برمی‌آیند اما امروز روز شهادت مظلومانه ایشان است و سزاوار است غیر از معرفت شناسی نسبت به فضائل و امتیازات آن حضرت، مقداری در مظلومیت شناسی و به تعبیر دیگر درباره علی ستیزی بحث و بررسی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسئله مظلومیت ایشان یک حقیقت ناشناخته است گفت: به همان نسبت که معارف آن حضرت را نمی‌شناسیم، همان طور نیز در مسئله مظلومیت شناسی حضرت علی(ع) عاجز هستیم و ابعاد مظلومیت ایشان گسترده‌تر از این مسائل است و واقعیت مظلومیت ایشان فوق‌العاده قابل تامل است.

به نوشته تسنیم، علم الهدی بیان کرد: عامل مظلومیت مظلوم و ظلم ظالم، منافع ظالم است اما در مورد حضرت علی(ع) وقتی به علل مظلومیت ایشان برخورد می‌کنیم چیزی را شاهد هستیم که در غیر از ایشان عامل مظلومیت هیچ مظلومی قرار نگرفت و آن فضائل حضرت بود، برجستگی‌های ممتاز ایشان و تلاشی که در بنیانگذاری امت و جامعه اسلامی داشتند عامل مظلومیت ایشان نیز شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در پهنه تاریخ اسلام بررسی می‌کنیم، در همه عرصه‌های مختلف در مقابل دشمنان اسلام و در مقابل شرک و بت پرستی و نفاق فقط یک ستاره می‌درخشید و آن هم جمال دل‌آرای حضرت علی(ع) بود؛ در جنگ بدر که نابرابرترین جبهه‌ها میان اسلام و شرک بود، 70 نفر کشته شدند که 35 نفر توسط حضرت به هلاکت رسیدند و 35 نفر دیگر نیز در قتلشان مولا سهم داشت.

خطیب جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در جنگ احد که 3 هزار نفر بر سر اسلام ریختند، عده‌ای فرار کردند و عده‌ای کشته شدند و 3 هزار لشگر بر سر پیامبر ریختند اما حضرت علی(ع) مانند پروانه دور پیامبر بود و از ایشان حفاظت می‌کرد و در مقابل شمشیر حضرت علی(ع) قدرت مقاومت نداشتند و ایشان یک تنه این لشگر را شکست داد و آنها را مجبور به فرار کرد و از 90 جای بدن حضرت علی(ع) مثل چشمه خون می‌جوشید.

علم الهدی با اشاره به اینکه در جریان جنگ احزاب نیز میدان دار اصلی حضرت علی(ع) بود گفت: در فتح خیبر، میدان خیبر نمایشگاه قدرت و عظمت مولا بود و هنوز در تمام نقاط تاریخی و در تمام نوشته‌های تاریخی، خیبر به عنوان نمایشگر عظمت و قدرت امیرالمومنین(ع) به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در مقام رهبری امت پس از پیامبر اسلام، حق امیرالمومنین را غصب کردند اما عمده مظلومیت مولا این بود که آنچه امتیاز علی (ع) بود به ضدارزش برای ایشان بدل شد؛ در روز غدیر که ایشان به عنوان جانشین معرفی شدند یک حزب منافق برای خودش بنای یارگیری داشت و در خط نفاق حرکت کردند و در یارگیری دنبال مشورت بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان‌های نفاق امروز نیز نمونه‌اش در صدر اسلام وجود داشته است و مظلومی مانند علی(ع) وجود نداشته که فضیلتش به عنوان ضدارزش معرفی شود؛ مردم از بی عدالتی‌ها و تبعیدها و انحصارها خسته شده بودند و به سراغ حضرت آمدند تا جایی که وجود مقدس مولا(ع) می‌فرماید: مثل یال کفتار مردم به من هجوم آوردند تا بیعت کنند و آن قدر تهاجم کردند که دو عزیز من و دو جوان برومند زیر دست و پا لگدمال شدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: مردم کوفه ادعای طرفداری از حضرت علی(ع) داشتند و این نهایت مظلومیت مولا(ع) بود و ایشان می‌فرمودند من شما را به حق دعوت می‌کنم و شما از آن فرار می‌کنید و این تعبیر را نسبت به طرفداران خود می‌فرمود. چرا طرفداران حضرت علی(ع) به این روز افتادند؟ زیرا آنها از علی دوستی خسته شدند و وای به آن روزی که مردم ما از انقلاب خسته شوند و البته مردم ما در این 38 سال پای انقلاب ایستادند و امروز نسل سوم ما پایمردتر از نسل اول انقلاب ایستاده است.

علم الهدی ادامه داد: روزی با برخی علمای تهران خدمت امام بودیم، عده‌ای از رزمندگان نیز آمده بودند تا با امام ملاقات و سپس به جبهه بروند، جلسه ما طول کشید و رزمندگان معطل شدند و شروع به شعار دادن کردند و ناگهان امام منقلب شدند، امام یک قهرمان بودند و هیچگاه احساسات را بروز نمی‌دادند و تحفظ عجیبی داشتند اما آنجا امام منقلب شدند و صورتشان برافروخته شد و حرفشان قطع شد و نتوانستند صحبت را ادامه دهند و مدتی تامل کرده و سپس فرمودند: اگر 10 نفر از بسیجیان و رزمندگان ما از یاران امیرالمومنین(ع) بودند ایشان آن قدر مظلوم واقع نمی‌شدند. 

وی گفت: امیرالمومنین از این حزب اللهی‌ها حتی 10 نفر نداشت و برای این مظلوم بود، مقام معظم رهبری در جمع نیروهای متعبد و دانشگاهی و روشن اندیش با کمال صراحت اعلام می‌کنند شما افسران جنگ نرم آتش به اختیار راه بیفتید به دلیل این است که چنین نیرویی در خدمت رهبری و ولایت وجود دارد اما این نیرو در خدمت علی(ع) نبود.

خطیب جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند “آتش به اختیار” به معنای این نیست که کسی خودسرانه عملی انجام دهد، مقام معظم رهبری نسبت به جوانان ولایی آن قدر اطمینان دارند که می‌فرمایند شما بدون الهام از قرارگاه فرماندهی آتش به اختیار می‌توانید عمل کنید زیرا هم دشمن را می‌شناسید و هم می‌توانید دشمن براندازی داشته باشید.

علم‌الهدی افزود: رزمنده افسر جنگ نرم آتش به اختیار است زیرا به همه چیزش اطمینان است. آتش به اختیار یعنی منتظر کسی و جایی نباشید. این آتش به اختیار تعیین تکلیف برای تمام دستگاه‌های مسئول اعم از اجرایی و قضایی است.

وی گفت: این کلمه معنای بسیاری دارد و برای همه تعیین تکلیف است، وقتی فرمانده از قرارگاه می‌گوید “آتش به اختیار” یعنی به همه چیز این رزمنده اطمینان دارد و می‌داند وی صف دشمن را عوضی نمی‌گیرد و در مقاومت کوتاه نمی‌آید و می‌داند این رزمنده با ایمان و عقیده در خط براندازی دشمن قدم برمی‌دارد. آتش به اختیار به معنای خودسر عمل کردن نیست. با ابتکار در خط آرمان‌ها بایستید و با دشمن نبرد کنید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا