آخرین خبرها

نوای الغوث الغوث مردم آستارا در دومین شب قدر

به گزارش خبرنگار ایرنا مردم متدین آستارا با حضور در این آیین معنوی و سر دادن نوای الغوث الغوث و العفو العفو از درگاه ایزد منان، طلب آمرزش کردند و با دل های شکسته در سوگ علی (ع) اشک ماتم ریختند.
حامد شیخ وردی پور از جوانان ورزشکار حاضر در آئین شب قدر گفت: در شب قدر درهای توبه به روی بندگان خدا باز است و باید از آن به بهترین شکل بهره جست.
وی ادامه داد: این ایام، فرصت خوبی است تا افرادی که از درگاه رحمت الهی فاصله گرفته اند، استغفار کنند و باید از همه قطع امید کنند و تنها به خدواند متعال توسل بجویند.
مهسا بنی سهراب از دیگر جوانان شرکت کننده در این آئین معنوی گفت: درک این شب ها از فهم انسان بالاتر است ولی با این وجود، هر فردی به اندازه ظرفیت خود می تواند از برکت آن استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه در این شب های پر فضیلت، احساس لذت معنوی به انسان دست می دهد، افزود: انسان ها از هر قشر و گروهی می توانند در شب قدر با حضور خالصانه و طلب مغفرت، بهره ببرند.
امید چالاک از قاریان ممتاز استان گیلان نیز گفت: شب قدر بر اساس فرمایش خداوند سبحان از هزار ماه برتر است و فرصتی طلایی برای تعیین سرنوشت انسان ها و گشایش مشکلات است.
وی اضافه کرد: هرچه عظمت قرآن را بیشتر بشناسیم، به اهمیت شب قدر بیشتر پی می بریم و با عبادت و توسل به پله های سعادت نزدیک تر می شویم.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا نیز گفت: شب های قدر، شب های رحمت و برکت الهی، خودشناسی و بازگشت به سوی خداست و باید قدر آن را دانست.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی افزود: خودسازی و قرب الهی از ویژگی های شب های قدر است و آحاد جامعه به خصوص جوانان باید از این فرصت برای حرکت به سوی کمال بهره ببرند.
وی ادامه داد: اهمیت شب های قدر، آنقدر والاست که مومنان به دعا و نیایش در آن سفارش شده اند و هر مومنی می تواند به اندازه درک و توان خود از آن بهره گیرد.
تهیه غذای سحری در برخی از مساجد و حسینیه ها برای شب زنده داران، از دیگر برنامه های دومین شب قدر در آستارا بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا