آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

حضور ناجیان غریق در ۳۵ طرح سالم‌سازی دریا

ناجیان غریقمدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه وجود ناجیان غریق در طرح‌های سالم‌سازی دریا موجب کاهش مخاطرات و پیشگیری از حادثه خواهد شد، گفت: ٣٥ طرح سالم‌سازی سواحل در گیلان با حضور ناجیان غریق خدمات‌رسانی می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق، مریم بخشی صبح امروز در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور سواحل استان در استانداری گیلان با اشاره به آغاز فصل گرما و پیک مسافرت و حضور گسترده مسافران در نواحی ساحلی اظهار کرد: بهره‌گیری از ناجیان غریق در سواحل ضروری است، ۲۸۴ نقطه‌ی خطرآفرین در سواحل استان شناسایی‌شده و ۳۲۸ ناجی غریق در سطح استان گیلان فعالیت می‌کنند که دارای مجوز هستند.

وی با بیان اینکه ٣٥ طرح سالم‌سازی سواحل در گیلان با حضور ناجیان غریق خدمات‌رسانی می‌شود، گفت: در این طرح‌های سالم‌سازی و محدوده‌های مشخص‌شده حضور ناجیان غریق موجب کاهش مخاطرات ناشی از ورود افراد به بستر دریا خواهد شد و ضروری است که مسافران و کسانی که از طرح‌های دریا بهره‌گیری می‌کنند به توصیه‌های ناجیان غریق توجه کنند تا از بروز مشکل پیشگیری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه به دلیل حجم زیاد ورود مسافر به گیلان، برخی افراد به جهت دور شدن از تجمعات از حضور در طرح‌های سالم‌سازی دریا برای شنا خودداری کرده و به مناطق غیر طرح روی می‌آورند، تصریح کرد: حضور افراد در نواحی خلوت و خارج از طرح سالم‌سازی سواحل به بهانه‌ی رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، خود موجب بروز حادثه و بزرگ‌ترین عامل حادثه‌آفرین برای آنان و خانواده‌هایشان است.

بخشی با بیان اینکه طرح‌های سالم‌سازی سواحل نیز باید به امکانات رفاهی و بهداشتی مجهز باشند، افزود: تجهیز طرح‌های سالم‌سازی به آب شرب مناسب و برق و پیش‌بینی‌های بهداشتی لازم و ضروری است، با توجه به اینکه در صورت بروز حادثه و به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا، ناجیان غریق نمی‌توانند از تنفس دهان‌به‌دهان استفاده کنند و باید از دستگاه تنفس مصنوعی بهره‌گیری نمایند.

وی با بیان اینکه حدفاصل ایستگاه‌های ناجیان غریق ۸۰۰ متر است که حتماً باید در طرح‌های سالم‌سازی لحاظ شود، گفت: به دلیل عقب‌نشینی آب دریا و کم شدن محدوده طرح‌ها و عمق کم طرح‌ها برخی خانواده‌ها به مکان‌های دیگری که محدوده‌ی شنا ممنوع است، می‌روند و این امر موجب بروز حوادث خواهد شد که باید کنترل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌هایی که داریم این است که کلاس‌های آماده‌سازی و صدور کارت آمادگی ناجیان غریق به دلیل رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در خصوص شیوع کرونا توسط فدراسیون برگزار نشد، افزود: تدابیری اتخاذ شد تا کسانی که کارت ناجی غریق را از سال گذشته داشته‌اند به مدت دو ماه به فعالیت پرداخته و کارت آن‌ها تمدیدشده و در اولین فرصت با تصمیم فدراسیون کلاس‌های آمادگی برگزار خواهد شد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا