آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

سرگردانی رانندگان استیجاری شهرداری رشت / نامه کمیسیون حل اختلاف کجاست؟

رانندگان استیجاری

همچون سال‌های دیگر رانندگان استیجاری شهرداری رشت منتظر رقم خوردن این اتفاق بودند اما متأسفانه به دلیل امتناع نورچشمی‌ها از امضای قرارداد، سرگردانی و دغدغه دیگری برای رانندگان استیجاری شهرداری رشت رقم خورده است.

به گزارش تدبیرشرق این روزها اشتغال به دغدغه بزرگی برای بسیاری از خانواده‌ها تبدیل‌شده است.

در اکثر خانواده‌ها یک یا چند جوان تحصیل‌کرده و بیکار حضور دارند که برای کسب شغل و درآمد به هر کوی و برزن مراجعه می‌کنند.

در این میان نیز تعدادی به‌ناچار  شغل رانندگی را پذیرفته‌اند و از این راه امرارمعاش می‌کنند، این روزها حال‌وروز رانندگان استیجاری شهرداری رشت  بسیار ناراحت‌کننده و تأمل‌برانگیز است.

مردانی که برای تأمین هزینه‌های معیشت خانواده‌هایشان ساعت‌ها در حال پیمودن خیابان‌های پرپیچ‌وخم و پُر از ترافیک رشت هستند تا درنهایت لقمه نان حلالی بر سر سفره‌های خانواده‌هایشان حاضر کنند.

رانندگان استیجاری شهرداری رشت محروم از حق بیمه

رانندگانی که از دریافت مزایایی همچون بیمه، حق بنزین و غیره محروم هستند اما به خاطر ترس از بیکار شدن سکوت کرده و روزگار را به‌سختی می‌گذرانند.

در کنار تمامی این سختی‌هایی که دامن‌گیر رانندگان استیجاری شهرداری رشت شده است استثنائاتی نیز وجود دارد که گاها منجر به بروز مشکلاتی برای دیگر رانندگان نیز می‌شود.

شهرداری رشت همه‌ساله و در ماه‌های نخست سال جدید با رانندگان استیجاری  قراردادهای یک‌ساله  منعقد می‌کند.

امتناع نورچشمی‌ها از امضای قرارداد

 امسال نیز همچون سال‌های دیگر رانندگان استیجاری شهرداری رشت منتظر رقم خوردن این اتفاق بودند اما متأسفانه به دلیل امتناع نورچشمی‌ها از امضای قرارداد، سرگردانی و دغدغه دیگری برای رانندگان استیجاری شهرداری رشت رقم خورده است.

اخیراً شهرداری رشت با فراخوان این تعداد از راننده نسبت به انعقاد قرارداد مجدد یک‌ساله با آنان اقدام کرده اما در این میان برخی از این رانندگان از امضای قرارداد جدید امتناع می‌کنند و گویا قرار است با طرح شکایت در اداره کل کار، تعیین وضعیت شده و به جمع نیروهای شهرداری رشت بپیوندند.

عدم پرداخت حقوق رانندگان استیجاری شهرداری رشت از ابتدای سال جاری

حال  امتناع برخی از رانندگان استیجاری شهرداری رشت، گویا به بهانه‌ای برای عدم پرداخت حقوق رانندگان شاغل در شورا و شهرداری رشت شده اما بقیه رانندگان استیجاری، سرگردان و بلاتکلیف هستند و از ابتدای سال جاری تاکنون حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

حقوق فروردین و اردیبهشت را دریافت نکرده‌ایم

یکی از رانندگان استیجاری شهرداری رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مبلغی بابت حقوق دریافت نکرده‌ایم، اظهار کرد: در سومین ماه از سال ۹۹ به سر می‌بریم و بااین‌همه تورم و گرانی حاکم بر جامعه متأسفانه تاکنون ریالی بابت حقوق دریافت نکرده‌ایم.

وی که از ترس اخراج شدن تأکید داشت نامش فاش نشود، افزود: اخیراً به ما اعلام کردند تا برای امضای قرارداد به شهرداری مراجعه کنیم و بنده و بسیاری از همکارانم نیز در اسرع وقت این اقدام را انجام دادیم.

این راننده زحمتکش با بیان اینکه قرار بود پس از امضای قرارداد چک‌های حقوقمان را دریافت کنیم، تصریح کرد: پس از امضای قرارداد منتظر بودیم که حداقل حقوق یک‌ماهه فروردین را دریافت کنیم اما متأسفانه به علت اینکه برخی از همکاران از امضای قرارداد جدید امتناع می‌کنند به این بهانه تاکنون حقوق و مزایای ما را پرداخت نکرده‌اند و با این وضعیت مشخص نیست که تا چه زمانی باید منتظر دریافت حقوق باشیم.

عدم پرداخت حق مأموریت به رانندگان استیجاری شهرداری رشت

وی با ابراز گلایه از عدم پرداخت حق مأموریت‌ها به رانندگان در شهرداری رشت تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون هیچ‌کدام از حق مأموریت‌هایمان پرداخت‌نشده است و این در حالی است که با افزایش ناگهانی قیمت بنزین و عدم پرداخت حق بنزین به رانندگان استیجاری توسط شهرداری رشت بسیار در مضیقه هستیم.

این فرد با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورا و موافقت شورای حل اختلاف قرار بود رانندگان استیجاری شهرداری رشت در قالب تعاونی به فعالیت خود ادامه بدهند، بیان کرد: اعضای شورای شهر رشت در جلسه‌ای موضوع تعیین تکلیف رانندگان استیجاری و ادامه فعالیت آنان در قالب تعاونی را به تصویب رساندند و پس‌ازآن این مصوبه را به فرمانداری رشت ارسال کردند که مورد موافقت قرار نگرفت.

رانندگان استیجاری شهرداری رشت و ترس از اخراج

این راننده استیجاری شهرداری رشت با تأکید بر اینکه دست‌های پشت پرده‌ای از تعیین تکلیف و تشکیل تعاونی برای ادامه فعالیت رانندگان استیجاری شهرداری رشت ممانعت می‌کند، افزود:  پس‌ازاینکه فرمانداری رشت با مصوبه شورا مخالفت کرد این مصوبه به‌منظور بررسی و تصمیم‌گیری نهایی به کمیسیون حل اختلاف  استانداری ارسال شد و درنهایت به تائید کمیسیون حل اختلاف رسیده و لازم‌الاجرا شد.

بی‌توجهی شهرداری رشت نسبت به مصوبه شورا و تائیدیه کمیسیون حل اختلاف استانداری

وی با انتقاد از اینکه مصوبه‌ای که به تائید کمیسیون حل اختلاف رسیده تاکنون اجرایی نشده است، گفت: متأسفانه پس از گذشت چند ماه از پاسخ صریح شورای حل اختلاف مبنی بر موافقت با تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت و تشکیل تعاونی از این بابت، تاکنون هیچ اقدامی به‌منظور رفع مشکلات رانندگان استیجاری برداشته نشده است و وقتی پیگیر پاسخ شورای حل اختلاف به مصوبه شورای شهر می‌شویم اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و مشخص نیست این نامه کجاست و گویا شهرداری رشت نسبت به این مصوبه و تأییدیه بی‌توجه است.

رفع مشکل قرارداد و بیمه رانندگان استیجاری شهرداری رشت خواسته اعضای شورا

فرهام زاهد نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به وضعیت راننده‌های استیجاری شهرداری رشت گفته بود: خواسته تمامی اعضای شورای شهر رشت رفع مشکل قرارداد و بیمه راننده‌های استیجاری و ادامه فعالیت آنان در قالب شرکت تعاونی است اما متأسفانه با توجه به طی مراحل قانونی در کمیسیون حل اختلاف استانداری تاکنون اقدامی در شهرداری رشت به‌منظور تحقق این امر صورت نگرفته است.

عدم پاسخگویی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری رشت

به‌منظور بررسی مشکلات ایجادشده درروند انعقاد قرارداد جدید رانندگان استیجاری شهرداری رشت و عدم امضای قرارداد توسط برخی از رانندگان با علی بهارمست، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری رشت تماس گرفته شد اما وی پاسخگوی این تماس تلفنی نبود.

سکته مغزی یکی از رانندگان استیجاری شهرداری رشت

اخیراً رضا رسولی یکی از اعضای شورای شهر رشت نیز در جلسه شورا اعلام کرده که یکی از رانندگان استیجاری شهرداری رشت به‌واسطه فشارهایی که بابت عدم انعقاد قرارداد ادامه همکاری به وی واردشده دچار سکته مغزی شده است.

تقاضای حقوقی بالغ‌بر ۱۴ میلیون تومان برای شهردار رشت

به‌راستی در این بیکاری و تورم و گرانی، چگونه می‌توان با عدم دریافت دو ماه حقوق گذران معیشت کرد.

در شرایطی که برخی از اعضای شورای شهر رشت حقوق چهارده میلیون تومانی شهردار رشت را ناچیز می‌دانند و در تلاش برای افزایش حقوق و دستمزد وی هستند یک راننده که ماهیانه کمتر از سه میلیون و پانصد هزار تومان حقوق دریافت می‌کند چگونه می‌تواند در این وانفسا روزگار بگذراند.

سکوت شهرداری رشت در برابر نارضایتی نورچشمی‌ها

چرا بالغ‌بر یک‌صد نفر راننده استیجاری در شهرداری رشت باید به‌واسطه عدم امضای قرارداد، توسط برخی از نورچشمی‌ها که از حمایت‌های خاصی برخوردار هستند،  برای دریافت حقوق خود با مشکل مواجه شوند و چرا شهرداری رشت تکلیف افراد ناراضی را مشخص نمی‌کند و دراین‌باره سکوت کرده است؟

چرا شهرداری رشت نسبت به مصوبه شورای شهر رشت که تائیدیه کمیسیون حل اختلاف استانداری را نیز با خود به همراه دارد بی‌توجه است و نسبت به تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری اقدام نمی‌کند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا