آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان:تنها راه نجات اقتصاد کشور توسعه کارآفرینی است

کارآفرینیبه گزارش تدبیر شرق, مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور و رفع مشکلات و چالش‌های ناشی از آن توسعه کارآفرینی است.

دکتر یونس رنجکش در جلسه هدفمندسازی کارآفرینی در استان گیلان افزود: توسعه کارآفرینی موجب پوپایی اقتصاد، رونق تولید، اشتغالزایی، ایجاد رقابت حاکم در فضای اقتصادی و کسب و کارها، تلطیف فضای اجتماعی و فرهنگی و ارزش افزوده در مباحث خرد وکلان توسعه‌ای خواهد شد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم با ایجاد بسترهای مناسب، زمینه های تشویق کارآفرینان را فراهم و از توان مالی، فکری و سایر امکاناتی که در اختیار دارند، درفرآیند پویایی اقتصاد محلی و ملی استفاده کنیم.

به گفته این مسؤول، فرصت‌های سرمایه گذاری بسیاری در سطح ملی و استان گیلان وجود دارد که با دوراندیشی و بهره مندی از ظرفیت‌های قانونی می‌توانیم در یک ساماندهی صحیح مدیریتی در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی از آن‌ها در مسیر رونق اقتصادی بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: رمز بقای اقتصادی و توسعه تمامی کشورهای پیشرفته روی‌آوری به کارآفرینی است و کارآفرینان در این کشورها از جایگاه والایی برخوردارند و ما نیز باید با تغییر نگرش به صاحبان سرمایه برای آنان فرش قرمز پهن کنیم و به آن‌ها به عنوان قهرمانان ملی بنگریم.

وی مهمترین مشکل پیش روی کارآفرینی در کشور را نگاه فرهنگی برشمرد و یادآور شد: تا زمانیکه این نگاه در سطوح مختلف تصمیم سازی‌‌ها تغییر نکند نمی‌توانیم به اهداف توسعه اقتصادی دست یابیم.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان اضافه کرد: همیشه این سؤال وجود دارد که با این همه سرمایه‌های ملی که از نظر وجود صاحبان حرفه و مالی، اندیشه و ایده در کنار فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیتهای قانونی در کشور و استان گیلان وجود دارد چرا نمی توانیم به توسعه دست یابیم. وی تأکید کرد: اگر کار آفرینی به یک باور در جامعه تبدیل شود و هرکسی با توجه به توان فردی و حرفه‌ای و توانمندی‌هایی که دارد بتواند ایجاد شغل کند و از فرصت‌ها به خوبی استفاده نماید که بسیار هم قابل اجرا است آنگاه می‌توان به اهداف رونق تولید و توسعه ملی دست یافت.
وی در بخش دیگری از سخنانش به آموزش به عنوان تنها راهکار فرهنگ سازی در کارآفرینی اشاره و تأکید کرد: همه باید در کنار یکدیگر زمینه فراگیری آموزش کارآفرینی را فراهم کنیم و در این میان ایجاد کانون خیرین کارآفرین بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: کانون خیرین کارآفرین موجب ارتقای دانش و فرهنگ کارآفرینی در جامعه با توجه به تجربیات افراد موفق خواهد شد.

وی رنجکش اظهار داشت : با توجه به شرایط کشور و وجود مشکلات مختلف در رونق و پویایی اقتصادی در کنار هدف گذاری‌ها برای فعالیت‌های خیر خواهانه‌ای که اکنون توسط مردم و فعالان داوطلب انجام می‌گیرد نیازمند حضور داوطلبانی هستیم که جامعه را با اهداف کارآفرین آشنا و به پشتیبانی از این بخش بپردازند.

وی افزود : اگر کارآفرین و رونق اقتصادی به واسطه داشته‌های موجود بر اساس هدف گذاری‌های مشخص اقتصادی در استان و کشور انجام شود بسیاری از چالش‌های موجود بر طرف خواهد شد و خیرین کارآفرین نقش مهمی در این فرایند دارند.

در این جلسه که نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و مسوولان تشکل‌های کارآفرینی حضور داشتند پیرامون چگونگی هدف گذاری‌های کارآفرینی توسط دستگاه‌های اجرایی و اعضای تشکل‌های کارآفرینی در استان گیلان و تشکیل سازمان مردم نهاد خیرین کار افرینی بحث وتبادل نظر شد.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا