آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان پس از بازدید پروژه بزرگراه آستارا-آستارا و بارانداز ریلی عنوان داشت؛ اهتمام دولت تدبیر و امید به تقویت زیرساخت های توسعه مبادلات تجاری

بزرگراه آستارا-آستارا

استاندار گیلان گفت: دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر اهتمام جدی داشته تا ضمن گسترش توسعه روابط برادرانه با کشورهای همسایه، زیرساخت هایی که نقش تاثیرگذاری در افزایش مبادلات تجاری و فعالیت های اقتصادی دارند، تقویت شود.

به گزارش  تدبیرشرق؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (دوشنبه) پس از بازدید پروژه احداث بزرگراه آستارا-آستارا و بارانداز ریلی، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا از جمله شهرستان های مهم گیلان به شمار می‌رود که به لحاظ کارکردها و موقعیت ژئوپلیتیکی و باتوجه به شرایط مساعد اقتصادی که نقش موثری در توسعه استان و ایران دارد، برای ما بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر اهتمام جدی داشته تا ضمن گسترش توسعه روابط برادرانه با کشور همسایه، زیرساخت هایی که نقش تاثیرگذاری در افزایش مبادلات تجاری  و فعالیت های اقتصادی دارند را تقویت کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آغاز پروژه های مشترک میان دو کشور ایران و آذربایجان در سال های گذشته که بخشی از آنها اجرا شده و برخی دیگر در حال اجراست، اظهار کرد: پروژه بارانداز یکی از این پروژه هاست و مراحل عملیاتی پروژه پل خودرویی آستارا-آستارا نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی به نقش تاثیرگذار آستارا و بندر این شهرستان برای حمل بار و مسافر پس از تکمیل راه آهن رشت – آستارا و اتصال کریدور شمال – جنوب اشاره کرد و گفت: این پروژه در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد و علاوه بر انتخاب قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار، برای تملک اراضی نیز مبلغ ۲۰ میلیارد تومان نقدینگی لازم توسط رییس سازمان برنامه و بودجه در ابتدای امسال اختصاص یافت.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش در این مصاحبه به ظرفیت های متعدد شهرستان آستارا از جمله منطقه ویژه اقتصادی و امکان فعالیت های اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی اشاره و اضافه کرد: بخشی از عملیات ساخت پروژه راه آهن رشت – آستارا آغاز شده که امیدواریم براساس قطعات پیش بینی شده بخش هایی از آن در دولت دوازدهم اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه های مشترک برای کشور آذربایجان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: مبلغ ۶۰ میلیون دلار برای اجرای بارانداز و بخشی از ریل برای ایستگاه مسافری و باری، جزو تعهدات آنها بوده که مطابق با برنامه زمانبندی پیش نرفته و  مکاتبات و مذاکراتی داشته ام و امروز هم پیگیر این موضوع بودم تا از طریق سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان انجام پروژه تسریع شود.

دکتر زارع درخصوص پروژه تعریض جاده آستارا به اردبیل نیز گفت: این پروژه از جمله طرح‌های ادامه دار دولت جمهوری اسلامی ایران است که به قطعه های چهار کیلومتری تقسیم شده و امیدواریم با تامین اعتبارات بخش هایی از این پروژه نیز در دولت دوازدهم تکمیل شود.

حضور در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی گیلان در فرمانداری شهرستان مرزی بندرآستارا ازجمله برنامه های سفر استاندار است.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا