آخرین خبرهااسلایدر

سازمان خصوصی سازی:کارت سهام عدالت فاقد اعتبار است

سهام عدالت

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: دعوت‌نامه‌های قبلی و حتی کارت سهام عدالت که بر روی آن ارزش ۱۰ میلیون ریالی هم نوشته شده از نظر سازمان خصوصی‌سازی فاقد اعتبار است.

به گزارش تدبیرشرق وبه نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی، حسن علایی با بیان اینکه ملاک مورد عمل در سهامدار بودن افراد اکنون سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir است، افزود: دعوت‌نامه‌های قبلی سهام عدالت و حتی کارت سهام عدالت که بر روی آن ارزش ۱۰ میلیون ریالی هم نوشته شده از نظر سازمان خصوصی‌سازی اعتباری ندارد و فقط وجود کدملی مشمولان در سامانه سهام عدالت ملاک عمل است.

وی ادامه داد: اکنون تعداد نهایی سهامداران عدالت در سامانه سهام عدالت ۴۹ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۷۱ نفر است، حدود ۱.۸ میلیون نفر دارای برگه‌های دعوتنامه سهام عدالت هستند اما مراحل ثبت نهایی آنها در سامانه سهام عدالت به هر دلیلی انجام نشده است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه برخی از شهروندان که کارت سهام عدالت با مبلغ ۱۰ میلیون ریالی و با امضای مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت و رئیس هیأت مدیره و بارکد و کد ۲۴ رقمی دارند، اما وقتی شماره ملی این افراد را وارد سامانه سهام عدالت می‌کنیم، سامانه پاسخ می‌دهد شما جزو مشمولان سهام عدالت نیستید، اظهار داشت: دعوت‌نامه‌ها و حتی کارت‌های پرس شده مبنا و ملاک نیست و ملاک عمل فقط سامانه سهام عدالت است که مشخصات سهامداران عدالت تا سال ۹۴ وارد این سامانه شده است.

هنوز چهار میلیون نفر شبای خود را اعلام نکرده‌اند

علایی همچنین گفت: کسانی که در سامانه سهام عدالت مراحل ثبت‌نام خود را نهایی کرده و کد رهگیری دریافت کرده باشند، به عنوان سهامدار عدالت شناخته می‌شوند، حتی اگر تاکنون شماره شبای بانکی خود را نداده باشند.

وی افزود: تا چند روز گذشته حدود ۴.۷ میلیون نفر شماره شبای خود را اعلام نکرده بودند اما در این چند روز تعداد زیادی شماره شبا دریافت شد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: با وجود اینکه بارها از شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی کرده‌ایم اما اکنون حدود چهار میلیون نفر شماره شبای حساب بانکی خود را برای دریافت سود سهام عدالت به سامانه اعلام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل ارزش تفاوت سهم ۵۳۲ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی بارها اطلاع‌رسانی شد اما در نهایت حدود ۳۰۰ هزار نفر مبالغ تکمیلی را واریز کردند، اظهار داشت: شاید آن موقع مردم فکر می‌کردند سهام عدالت ارزشی ندارد و نسبت به واریز وجه اقدام نکردند، به هر حال در گذر زمان افزایش قیمت سهام عدالت صورت گرفته است.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا