آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

سیدعلی آقازاده منتخب مردم رشت:افزایش دلالی زمین در گیلان به‌جای اشتغال/فرزندان ما خدمتکار ویلاهای میلیاردی آقایان نیستند

دلالی زمین نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی توسط افراد غیربومی گفت: سالانه ۵۰ میلیون گردشگر وارد استان شده که متأسفانه حضور این تعداد گردشگر در گیلان به‌جای ایجاد اشتغال در استان، باعث افزایش دلالی زمین شده است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از فارس، سید علی آقازاده با اشاره به فراوانی خرید و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی استان توسط افراد غیربومی، اظهار کرد: عده‌ای با آمدن به گیلان اقدام به خرید و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی می‌کنند و این افراد در حالی به‌صورت غیرقانونی مجوز آب، برق و گاز می‌گیرند که روستائیان ما برای گرفتن همین مجوزها مدت‌ها سرگردان می‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به معیشت کشاورزان و حمایت از فعالیت اقتصادی آنان، گفت: افراد غیربومی، با رفتار و سبک زندگی خود، باعث تغییر فرهنگ و سادگی روستاهای گیلان می‌شوند و کار به‌جایی رسیده که برخی از فرزندان ما در روستاها، خدمتکار ویلاهای میلیاردی این آقایان شده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگر پذیر بودن گیلان ظرفیت بالایی در ایجاد شغل برای جوانان استان دارد، خاطرنشان کرد: سالانه ۵۰ میلیون گردشگر وارد استان شده که متأسفانه حضور این تعداد گردشگر در گیلان به‌جای ایجاد اشتغال در استان، باعث افزایش دلالی زمین شده است.

آقازاده اوضاع خریدوفروش و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در گیلان را غیرقابل‌تحمل دانست و افزود: دستگاه‌های نظارتی استان هرچه سریع‌تر به این مسئله ورود کنند، زیرا اولویت استان جذب گردشگر است نه زمین‌خواران.

وی با ابراز تأسف از ضعف نظارت در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان گیلان، گفت: با توجه به رویکرد نظارتی دقیق نمایندگان مجلس یازدهم، ممانعت از تغییر کاربری و نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌های نظارتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا