آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

فرماندار لاهیجان: تا پایان خرداد ماه باید تکلیف سوستان مشخص شود و مشکلاتی در حوزه شهری لاهیجان و رودبنه در خصوص کاربری ها داریم کمک کنید حداقل هایی در راستای استیفای حقوق شهروندان و همچنین حفظ حقوق شهرداری داشته باشیم!!!

فرماندارلاهیجانبه گزارش تدبیرشرق وبه نقل ازهمین خبرگزاری در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ جلسه ای در فرمانداری شهرستان لاهیجان با حضور مهندس میرغضنفری؛ فرماندار شهرستان لاهیجان، مهندس پدرام؛ مدیر کل راه و شهرسازی و مهندس مرادی؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با موضوع جابجایی پروژه ها از شهرسازی به راهداری برگزار شد.

مهندس جهانگیری؛ معاون فرمانداری لاهیجان، جلسه را با ارائه آمارهای سال گذشته آغاز کرده و گفت:
در حوزه راه و شهرسازی در سال مالی گذشته ۶/۵ ملیارد تومن بودجه در کمیته برنامه ریزی در نظر گرفته شده که ۲۷/۵۲ درصد آن تخصیص پیدا کرده و در راهداری ۶۱۷۲۰۰۰ تومان بوده که ۴۲/۱۴ آن تخصیص پیدا کرده است!

از میانگین دوتا اداره سی و چهاردرصد تخصیص و تامین اعتبار از بودجه پارسال داشتیم!

💢راه و شهر سازی معتقد است پروژه نیمه تمام احداث پل کچلان و راه قصاب محله و ایشکا پهمدان را تا پایان سال مالی انجام میدهد!
💢از ۵۶ پروژه راه و شهرسازی بسیاری پروژه ها درصد تخصیص صفر است!!!
💢یکی از مشکلات همیشگی عدم اطلاع از سرانجام پروژه ها می باشد!!

در ادامه حسینی؛ بخشدار مرکزی لاهیجان در مورد راه های روستایی از جمله آسفالت سیاهرودبار، جاده نخجیرکلایه به قصاب محله توضیحاتی ارائه داد و اظهار داشت:
در روستای سوستان ۲۰۰ متر رانش داریم که تنش زا شده است و در دهستان لیل دیوار حفاظتی لازم بوده و همچنین در روستای کوشال مدت مدیدی دستگاه راهسازی مستقر بوده ولی بدون انجام پروژه انتقال داده شد….
وی ادامه داد:
شهرک صنعتی لاهیجان و اداره راه طی نشستی دوجانبه به این نتیجه رسیدند که دهیاری منطقه باید زیرسازی را انجام داده که این پروژه حدود صد ملیون تومان هزینه برداشت ولی در ادامه آن همچنان پروژه به سرانجام نرسیده است!

عادل علوی؛ بخشدار رودبنه در ادامه طی گزارشی گفت:
ما در شهر رودبنه حادثه خیز ترین جاده استان گیلان را با ۵ کشته و ۲ کمایی در سال گذشته داشتیم ولی اکثر محورهای روستایی ما همچنان مشکلات روکش آسفالت داشته تا حدی که با نگاه به کیفیت آسفالت مرز روستاهایمان با روستاهای لنگرود مشخص است!

راه مستقیم دهبنه به سحرخیز که تنها راه دسترسی ساحل شهرستان لاهیجان می باشد و در صورت تکمیل ۹ کیلومتر طول مسیر کاهش می یابد و زیرسازی آن از سال ۹۱ اماده و پلهای آن در سال ۹۴ ساخته شده همچنان پروژه به اتمام نرسیده است!

در این جلسه فرماندار لاهیجان در مورد اعتبارات این دو بخش گفت: درسال مالی جاری حدود۱۲۶۷۶۵۰۰۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این دو مصوب شده که حدود ۳۵ درصد تخصیص اعتبار گشته که با توجه به محدودیت‌های اعتباری سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف که همگان از آن اطلاع دارند دیگر بخش نیز به همین شکل می باشد .
مهندس میرغضنفری درادامه برلزوم تکمیل پروژه ها تاکیدکرد وگفت : پروژه های میدان گیل،محوربازکیاگوراب و بخش های روستایی باید با نگاه ویژه به سرانجام برسد وبرخورداری متوازن درمورد اعتبارات ملی بیش ازپیش درنظرگرفته شود.
وی در ادامه گفت : متاسفانه در حوزه راه های روستایی؛ شهرستان لاهیجان از شهرهای محروم می باشد و تنها با فاصله ۵ دقیقه از مرکز شهر این محرومیت به وضوح مشهود است واین موضوع باعث شده سرمایه گذاری در بخش های مختلف با مشکل روبرو شود.

مدیر کل راه و شهرسازی؛ مهندس پدرام در ادامه جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر آبا و اجدادی خود گفت:

طی آمارها و جدولهای ما ۶۰۱ کیلومتر طول راه های روستایی شهرستان لاهیجان بوده که تا اذر ۹۸ سیصد و چهل و هفت کیلومتر ان اسفالت شده است و با این حساب لاهیجان از میانگین استانی کمتر نیست…

البته در پایان سال ۹۷ تصمیم گرفته شد راه های روستایی به اداره کل راهداری اختصاص یاید

ولی ما برای ۴۸ نشدن قراردادها در شهریور سال گذشته ۸۶ پروژه را ارسال کردیم

فقط در سال گذشته ۱۴۰۰تن قیر دریافت نمودیم که با تمام آن فقط راه روستایی را اسفالت کردیم

در سال ۹۹ ما نمی توانیم قرارداد جدید تعیین تکلیف کرده و امیدواریم با تغییرات انجام شده شرایط بهتری را شاهد باشیم ولی هر کمکی از دستمان بر بیاید کوتاهی نخواهیم کرد!

در اصل ما باید تمام پروژه های خودمان را صفر می کردیم ولی در سال ۹۸ و حتی امسال این کار را نکردیم و در حد توان توافق کرده و هیچ پیمانکاری را ۴۸ نکردیم و تا توانستیم سعی نموده شاهد مشکلات کمتری باشیم

در مورد میدان گیل
شرکت ساخت خارج از راه و شهرسازی نیست و امیدواریم بخشی از مشکلات مالی حل شود و بخشی از معارضین هم رفع شود

در ادامه مدیر کل راهداری؛ مهندس مرادی گفت:
در حوزه ما قطعا انتظارات بالا بوده و جناب فرماندار هم فرمودند که محدودیت ها بالاست و خیلی چیزها تغییر کرده قبلا پیمانکاران با تلفن کار می کردند ولی الان با ابلاغ هم شروع نمی کنند و منتظر تکمیل قرارداد و اطمینان از وضعیت مالی می شوند!

در سال ۹۷ سیزده کیلومتر راه روستایی اسفالته
و در سال ۹۸ سه کیلومتر داشتیم

در اداره کل راهداری بخش نوبیجار را سیرود اجرا می کند و همچنین کمربندی شهرستان لاهیجان اخیرا لکه گیری شده و روکش ان در چرخه مناقصه قرار دارد!
دو قرارداد ذکر شده که دچار اختلالاتی با پیمانکار می باشد را تعهد می کنیم به زودی مذاکرات آن را شروع کنیم!

در طرح ابرار چهار پروژه داریم که ده کیلومتر هست و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که مرحله اول پی ریزی آنها انجام شده ولی کلا اکثر پروژه ها به خاطر مشکلات مصالح متوقف می باشد که تستهای تراکم آن باید توسط آزمایشگاه مکانیک خاک انجام گردد و تائید شوند !

در ادامه آریا جهانگیری؛ معاون فرمانداری لاهیجان خواهان خروجی های زیر برای صورتجلسه شد:
۱.تعهدات انتقالی صورت جلسه شود
۲.سه پروژه عقب افتاده از سال مالی در اسرع وقت انجام شود
۳.وضعیت تخصیص را تعیین تکلیف کنیم

در انتهای جلسه مهندس میرغضنفری؛ فرماندار شهرستان لاهیجان اصافه کرد:
در بحث تجمیع مشکلی دراین موضوع وجودندارد وما درچا چوب قانون حتما پشتیبانی خواهیم کرد و بحث مسیر برخوردداری از اعتبارات سرفصل های ملی را در این بازه زمانی جدی گرفته شود .

از محل پنج درصداختیار وزیران نیزراهکاری برای اخذاعتبارمیباشدو همچنین برای رفاه حال مردم تمهیداتی باهماهنگی دستگاههای متولی جهت بازسازی راهها درنظرگرفته شود ومشکلات قبلی و ازبین رفتن زمان ایجادنگردد و تا پایان خرداد ماه نیز باید تکلیف سوستان مشخص شود و مشکلاتی در حوزه شهری لاهیجان رودبنه در خصوص کاربری ها داریم کمک کنید حداقل هایی در راستای استیفای حقوق شهروندان و همچنین حفظ حقوق شهرداری داشته باشیم .

     

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا