آخرین خبرهااستان هااسلایدراقتصادی

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان:تسریع در صدور مجوزها و پشتیبانی از سرمایه گذاران موجب جهش تولید می‌شود

سرمایه گذارانمدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و پشتیبانی از سرمایه گذاران موجب جهش تولید و رفع مشکلات اقتصادی و کارآفرینی در جامعه می‌شود.

دکتر یونس رنجکش در کمیته فنی بررسی طرح‌های سرمایه گذاری استان گیلان افزود :یکی از مشکلات اساسی در به ثمر رسیدن دیر هنگام طرح‌های سرمایه گذاری به ویژه در استان گیلان بروکراسی‌های پیچیده اداری و مداخلات غیر ضروری است که گاهی موجب فرار سرمایه گذار می‌شود.

وی اظهار داشت: نگاه به سرمایه گذاری باید تسهیل‌گرانه با در نظر گرفتن ارزش زمان و شرایط باشد تا بتوانیم از فرصت‌های سرمایه گذاری بهره‌وری لازم داشته باشیم.

به گفته وی، اگر به دنبال جهش تولید و تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است، می‌باشیم باید نگاه به سرمایه گذاری در بخش‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری تغییر کند.

وی تأکید کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری بسیاری در گیلان وجود دارد که متأسفانه به دلیل پیچیدگی‌های نظام اداری که بسیاری از آن‌ها با تدابیر و ریسک مدیریتی قابل برطرف شدن است، دچار مشکل شده و سرمایه گذاران را دلسرد و منصرف می‌کند.

رنجکش افزود: کمیته های فنی سرمایه گذاری از اهداف اصلی آن‌ها بررسی طرح‌ها و راهنمایی سرمایه گذاران و تسهیل در روند صدور مجوزها و پشتیبانی از طرح‌های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران است که با در نظر گرفتن ضوابط قانونی و الزامات دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در تسریع و تحقق پروژه‌های کارآفرینی دارد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته پنج کمیته فنی برای بررسی 27 طرح سرمایه گذاری توسط دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان برگزار شد که بیش از 30 مصوبه داشته است.

این مسؤول یادآور شد: کشور، امروز با شرایط ویژه‌ای در تأمین نیازمندی‌های اقتصادی و کسب درآمد روبروست که با توجه به علاقمندی که توسط کارآفرینان و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه بهره مندی از فرصت‌های سرمایه گذاری در گیلان وجود دارد می‌توانیم گام‌های بلندی در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی داشته باشیم.

مدیر کل دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان اظهار داشت: در شرایط شیوع کرونا با توجه به نیازهایی که کشور در تولید لوازم بهداشتی و ضدعفونی از جمله الکل و ماسک داشت، مشاهده کردیم که چه نوآوری و جهشی در خط تولید بسیاری از صنایع وابسته ایجاد شد.

وی گفت: اکنون نیز با توجه نیازهای موجود در جامعه می‌توانیم با تسهیل در روند سرمایه گذاری‌ها و پاسخگویی به درخواست‌های سرمایه گذاران زمینه‌های بهتری را برای توسعه اقتصادی استان و کشور فراهم کنیم.

وی یادآور شد: درآخرین جلسه کمیته فنی برای طرح‌های سرمایه گذاری استان گیلان 9 طرح جدید در بخش‌های گردشگری، پایانه صادراتی، ایجاد اسکله و بندر خصوصی، جمع آوری پسماندهای صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و با مصوباتی بر تسریع و تسهیل اجرای آن‌ها تاکید شد.

وی تنوع در فرصت‌های سرمایه گذاری، تمایل و استقبال سرمایه گذاران و زودبازدهی سرمایه گذاری‌ها را از جمله مزیت‌های گیلان در سرمایه گذاری عنوان و یاد آورشد : با توجه به ارزش‌های افزوده ناشی از سرمایه گذاری این استان در اقتصاد ملی تمام تلاش‌ها باید معطوف به تسهیل‌گری در سرمایه گذاری شود.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا