آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان در جلسه انجمن کتابخانه ‌های عمومی مطرح کرد؛ دعوت از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی از طریق بسترهای الکترونیکی / اهتمام جدی برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت تا پایان دولت دوازدهم / ضرورت تبدیل فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یک ارزش والا در جامعه

کتابخانه ‌های عمومیاستاندار گیلان ضمن دعوت از عموم مردم استان جهت شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از طریق بسترهای الکترونیکی، بر ضرورت تبدیل فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یک ارزش والا در جامعه و نیز اهتمام جدی برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت تا پایان دولت دوازدهم تأکید کرد.

به گزارش تدبیرشرق ، دکتر ارسلان زارع عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با تبریک حلول ماه شوال و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به نقش بی‌بدیل کتاب در تکامل فردی و اجتماعی جامعه به عنوان یکی از ارکان توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع اظهار داشت: تقویت دانش و آگاهی عمومی و بهبود سبک زندگی از تاثیرات شگرف مطالعه است.

وی توسعه فرهنگی را مبنایی برای توسعه جامعه در سایر ابعاد خواند و گفت: در این میان، موضوع کتاب و کتابخوانی یکی از رکن‌های اصلی و اساسی توسعه این بخش محسوب می شود.

استاندار گیلان بر لزوم داشتن دانش، ابتکار، اندیشه، خلاقیت و نوگرایی در فراهم کردن بستر مطالعه‌ی کتاب تأکید کرد و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در جهت ترغیب مردم برای گسترش فرهنگ کتابخوانی را بسیار اثربخش دانست.

دکتر زارع بر ضرورت تبدیل فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یک ارزش والا در جامعه و نیز توسعه مراکز فرهنگی و کتابخانه ها به ویژه در مناطق محروم تاکید و خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ پژوهش و نوآوری راهکاری تحول آفرین برای توسعه مطالعه و کتابخوانی است که در این مسیر شناسایی ظرفیت خیران و استفاده از مشارکت بالای آنان یک امر ضروری است.

وی تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت را یکی از مهمترین پروژه‌های استان عنوان و با تأکید بر ضرورت اهتمام جدی در جهت اتمام آن تا پایان دولت دوازدهم، گفت: در راستای تخصیص اعتبارهای موردنیاز در نشست اخیر با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، پیگیری‌های جدی صورت گرفته است.

استاندار گیلان ایجاد شبکه کتاب‌خوانان در پیام‌رسان داخلی و فعالیت کتابداران با ارائه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی را یکی از اقدامات موثر نهاد کتابخانه‌های عمومی متناسب با شرایط بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: امکان دسترسی اعضای کتابخانه‌های عمومی به برخی خدمات سرویس‌دهندگان مجموعه‌های کتاب‌ الکترونیکی، نیز از جمله راهکارهای اتخاذ شده در این ایام بود که مورد استقبال قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان برگزاری جشنواره رضوی در سال گذشته و نیز چهار جشنواره فرهنگی دیگر با محوریت کتاب و کتابخوانی در استان را گامی موثر در مسیر توسعه فرهنگی و اشاعه این رویکرد ذکر و اضافه کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های فاخر فرهنگی است که باید با شکوه و در شأن امام رضا (ع) برگزار شود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی گیلان ضمن دعوت از جوانان و مردم فرهنگ دوست استان برای شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در هرچه بهتر برگزارشدن این رویداد فرهنگی تأکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره متناسب با فضای بیماری کرونا و از طریق بسترهای الکترونیکی و به صورت آنلاین، افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت بسیار خوبی در جهت آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با سیره، منش و مبانی فکری، اعتقادی، علمی و عملی امامان معصوم خصوصاً حضرت امام رضا (ع) است.

دکتر زارع برگزاری این رویداد مهم کتابخوانی در سراسر کشور را فرصتی مناسب جهت ترویج سیره رضوی و سبک زندگی اسلامی – ایرانی که نیاز امروز جامعه است، دانست و بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده از برگزاری این جشنواره کتابخوانی به منظور جلب مشارکت عمومی مردم تأکید کرد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان گیلان افزود: عشق و ارادت گیلانیان ولایتمدار به امام رضا (ع) سبب هر چه پرشورتر برگزار شدن جشنواره کتابخوانی رضوی می‌شود؛ لذا باید از این ظرفیت در جهت گرایش جامعه به سمت کتابخوانی به ویژه مطالعه مفید استفاده کنیم.

گفتنی است دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سه بخش «فردی»، «گروهی» و «خانوادگی» با معرفی12 عنوان کتاب از فروردین ماه سال جاری آغاز و تا نهم خردادماه ادامه خواهد داشت.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این رویداد مهم کتابخوانی می توانند به سامانه الکترونیک جشنواره کتابخوانی رضوی به نشانی «www.samakpl.ir» و یا  «www.razavi.iranpl.ir» مراجعه کنند.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا