آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

معاون سیاسی وزیرکشور:تشتت احزاب در کشور نمی‌تواند آن کارکرد جدی‌شان را در پی داشته باشد و از سوی دیگر تجربه کشور‌های دیگر نیز لزوم وجود چند حزب قدرتمند در کشور را بیشتر نمایان می‌کند

احزاببا اشاره به اظهارات رییس جمهور مبنی بر اینکه «اگر بخواهیم نظام پایدار بماند و تقویت شود، باید دو سه حزب اصلی در کشور ایجاد شود تا به تناوب کشور را اداره کنند» بیان داشت: در بحث تحزب، دوره‌های پر فراز و نشیبی را در کشور پشت سر گذاشته ایم.

با تصویب و اجرای قانون جدید احزاب، در حدود ۱۰۰ حزب نتوانستند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند.
هم اکنون ۱۱۸ حزب، گروه و انجمن دارای مجوز در کشور داریم که اکثر آن‌ها در انتخابات اخیر در قالب چندین جبهه، فعالیت‌های سیاسی خود را رقم زدند. قانون جدید اجازه داده که احزاب فعالیت‌های خود را در قالب جبهه‌های سیاسی شکل دهند.
این روال نشان می‌دهد، تشتت احزاب در کشور نمی‌تواند آن کارکرد جدی احزاب را در پی داشته باشد و از سوی دیگر تجربه کشور‌های دیگر نیز لزوم وجود چند حزب قدرتمند در کشور را بیشتر نمایان می‌کند.
احزاب نباید تنها در زمان برگزاری انتخابات فعال شوند و بعد از آن کم رنگ شوند؛ لذا به نظر می‌رسد در بیانات آقای رییس جمهور هم بر تاثیرگذاری بیشتر احزاب در عرصه سیاسی کشور تأکید شده است

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا