آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

لزوم استفاده از مخزن ذخیره مناسب و عدم استفاده از پمپ مستقیم توضیحات آب و فاضلاب لاهیجان درباره آخرین وضعیت کیفیت آب شرب و دلایل قطعی آب

آب شربآب شرب لاهیجان بمانند سایر شهرهای استان منطبق بر پارامترهای استاندارد ملی آب شرب ایران بوده و علاوه بر کنترل در خود تصفیه خانه بزرگ آب گیلان واقع در سنگر، توسط واحد آزمایشگاه آبفای لاهیجان کنترل می شود.

آب و فاضلاب لاهیجان در خصوص دلایل قطعی آب در شهر توضیحاتی ارائه کرد.

در اطلاعیه آمده است:

۱قسمت اعظم آب شرب شهر لاهیجان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان واقع در سنگر تامین می شود(این تصفیه خانه آب شرب رشت، لاهیجان، انزلی، آستانه، سیاهکل و لنگرود را تامین می کند).

بدلیل محدود بودن میزان تولید آب، آب تحویلی به شهرهای مذکور محدود بوده و در زمان افزایش جمعیت بدلیل مسافر پذیر بودن شهرهای گیلان و افزایش مصرف افت فشار و قطع آب در شهرها را شاهد هستیم. تنها راه عبور از این وضعیت استفاده از مخزن ذخیره مناسب و البته مدیریت مصرف و صرفه جویی است

شرکت آب و فاضلاب، همینطور سازمان نظام مهندسی ساختمان، برای هر پمپ یک مخزن ذخیره مناسب را پیشنهاد می کند، لیکن برخی از شهروندان بدلیل عدم استفاده از مخزن مناسب و استفاده از پمپ مستقیم باعث جارو کردن رسوبات زیر لوله به سمت داخل منزل و همینطور برای همسایه های خود می شوند در واقع هر پمپ مستقیم میتواند چندین همسایه قانونمدار را که بدرستی از مخزن ذخیره و پمپ استفاده می کنند را نیز دچار مشکل کدورت نمایند.
انتظار می رود در این شرایط گذار که تا ۳ ماه دیگر به مجموعه آب شرب استان ۳۰۰۰لیتر آب شرب از تصفیه خانه جدید اضافه می گردد. استفاده از مخزن ذخیره مناسب قبل از پمپ رعایت شود.

۳ هر آب شربی عناصر مفید بمانندکلسیم، آهن، منگنز، روی، فلوئور و…در خود دارد که قسمتی از این عناصر در ترکیب با کلر رسوبات رنگی به مانند رسوب آجری رنگ آهن و رسوب سیاه رنگ منگنز و…را بوجود می آورد، این رسوبات علی القاعده باید در ته لوله های آب شرب رسوب کنند ولی پمپ مستقیم برخی از شهروندان با متلاطم کردن آب لوله آنرا وارد منزل خود و همسایه های اطراف میکنند.

آب شرب لاهیجان بمانند سایر شهرهای استان منطبق بر پارامترهای استاندارد ملی آب شرب ایران بوده و علاوه بر کنترل در خود تصفیه خانه بزرگ آب گیلان واقع در سنگر، توسط واحد آزمایشگاه آبفای لاهیجان کنترل می شود، پس انتظار می رود شهروندان عزیز نیز با قانونی کردن استفاده از پمپ «بهمراه مخزن ذخیره مناسب» باعث جلوگیری از ورود رسوبات و کدورت آب در منزلشان شوند.

خبر خوب دیگر برای مناطق گلستانها و بلوار امام رضا(ع)، اینکه پیمانکار رینگ آب دور شهر به کارفرمایی شرکت سهامی آب منطقه ای استان، در ایام تعطیلات نوروزی کار لوله گذاری میدان سردارجنگل و میدان چای را انجام داده و برای رساندن آب به بلوار امام رضا (ع) و منطقه گلستانها، فقط نیاز به اتصال در پنج نقطه، جلوی بازار میوه فروشان عاقلیه، خیابان جمهوری نبش کوچه هفتم، انتهای خیابان توحید نبش کمربندی، گلستان ۱۳ نبش کمربندی و گلستان ۱۳ نبش بلوار امام رضا (ع) می باشد که با اجرای همین ۵ اتصال، سالها انتظار آب رسانی به مناطق گلستانها، بلوار امام رضا(ع) و افزایش فشار خیابانهای آزادگان و بهارستان انجام می شود.

انتظار می رود بدون توجه به پیامها ویدئوهایی که بعضا بدنبال تشویش و ایجاد استرس بیشتر در شهروندان هستند و با رعایت ضوابط قانونی استفاده از مخزن ذخیره مناسب با جمعیت استفاده کننده در منزل که بتواند در ایام پرمصرف و قطعی آب، آب ساختمان را تامین کند و عدم استفاده از پمپ مستقیم، این ایام را تا بهره برداری از تصفیه خانه جدید آب شرب ما را همراهی فرمایید.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا