آخرین خبرهااستان ها

معاون استاندار گیلان در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان؛ خیرین در حوزه پیشگیری از اعتیاد نقش ‎آفرین باشند

استاندارگیلان

معاون استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال پایدار برای بهبودیافتگان از اعتیاد ، به نقش خیرین در این بخش اشاره کرد و گفت: جذب مشارکت های مردمی و خیرین، نقش موثری در اجرای سیاست های پیشگیری از اعتیاد دارد.

 به گزارش تدبیرشرق؛ محمود قاسم نژاد  روز (چهارشنبه) در اولین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان با اشاره به اهمیت مشارکت عمومی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: مشارکت دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد جهت پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی ، در کاهش ناهنجاری ها نقشی بسزا دارد.

وی استفاده از ظرفیت های مردمی و نیز شناسایی خیرین برای مشارکت در امر پیشگیری از اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و افزود: بهبودیافتگان اعتیاد خود می توانند در اجرای سیاست های پیشگیرانه کارآمد باشند زیرا نسبت به نیاز روحی و روانی این بیماران و نیز دامنه روابط اجتماعی آنان آشنایی دارند.

وی به موضوع اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد اشاره و تصریح کرد: لازم است تا با تلاش دستگاه های اجرایی مرتبط ، تشکل های مردم نهاد، فعالان حوزه های فرهنگی و اجتماعی و سایر اقشار تاثیرگذار در جهت جریان سازی مبارزه با اعتیاد گام هایی جدی برداشت.

معاون استاندار گیلان مسئله پیشگیری را موثرترین راهکار برای مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر دانست و گفت: آگاهی بخشی اجتماعی درخصوص انواع مواد مخدر ، تاثیرات آن بر زندگی فردی و مناسبات اجتماعی و نیز راهکارهای مقابله با پدیده اعتیاد باید به صورت گسترده در جامعه انجام شود.

وی تصریح کرد: باید به دنبال راهکارهایی علمی و عملیاتی برای کاهش تقاضای مواد مخدر باشیم از این رو هر یک از دستگاه های عضو کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان باید نسبت به ارائه پیشنهادات موثر در جلسه آتی اقدام کنند.

قاسم نژاد با اشاره به مطالعات انجام شده در حوزه اعتیاد در ادوار مختلف ، بر لزوم مطالعه نتایج تحقیقات و بررسی های صورت گرفته از سوی فعالان حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد .

وی حساسیت زدایی از جامعه در مواجهه با بهبود یافتگان اعتیاد و فراهم کردن زمینه حضور آنان در مناسبات اجتماعی را رویکری مهم خواند که باید به آن توجه داشت.

وی بیان کرد: لازم است صیانت و حفاظت از بهبود یافتگان به عنوان راهکار عملی مورد توجه فعالان حوزه اعتیاد قرار گیرد و بسترهای لازم جهت حضور این افراد در جامعه فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم مهارت آموزی بهبود یافتگان اعتیاد، توجه ویژه دستگاه های متولی امر آموزش به این قشر از جامه را امری مهم خواند و افزود: به‌منظور ایجاد کسب و کار بین افراد بهبود یافته ، آموزش مهارت هایی که نیازمند سرمایه اندک است ، در دستور کار قرار گیرد.

وی به ظرفیت اماکن دولتی بلااستفاده جهت آموزش های مهارتی برای بهبود یافتگان از اعتیاد اشاره کرد و گفت: در جهت حرفه آموزی و خودکفایی این افراد باید از تمامی ظرفیت های ممکن استفاده شود.

رییس کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد گیلان یادآور شد: در سال جهش تولید باید برای دعوت از صاحبان صنایع و فعالان حوزه کسب و کار به مشارکت و نیز در امر پیشگیری از اعتیاد ، تلاش کنیم تا از این طریق زمینه اشتغال افراد بهبودیافته از اعتیاد نیز فراهم آید.

قاسم نژاد با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار برای بهبودیافتگان از اعتیاد ، به نقش خیرین در این بخش اشاره و خاطرنشان کرد: نقش آفرینی خیرین در این بخش و جذب مشارکت های مردمی در اجرای سیاست های پیشگیری از اعتیاد موثر است.

معاون استاندار گیلان نقش صدا و سیما و مطبوعات در جذب مشارکت های مردمی در پیشگیری از اعتیاد را مهم خواند و خواستار توجه جدی به جریان سازی فرهنگی در این بخش شد.

وی در پایان از تلاش های دستگاه های مرتبط با امر پیشگیری از اعتیاد و نیز تشکل های مردم نهاد فعال در این بخش تقدیر کرد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا