آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلاری آذری‌ها در آستارا

سرمایه گذاریفرماندار شهرستان آستارا از سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلاری آذری‌ها برای اجرای چهار پروژه بین‌المللی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، حسن رستم‌زاد عصر امروز در جلسه مشترک ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و ستاد اربعین حسینی این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: شهرستان آستارا سال گذشته در استقبال و پذیرایی از زوار خارجی عتبات عالیات جزء سه شهرستان برتر کشور بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا با اشاره به اینکه در آستانه آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان قرار داریم، تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس امسال به هیچ عنوان برگزار نمی‌شود و در این مورد ما تابع دستورات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا هستیم.

وی شخصیت بنیان‌گذار کبیر انقلاب را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: کاری که حضرت امام خمینی(ره) با هم‌راهی مردم انجام داد، نه تنها به جهان اسلام تعلق نداشت، بلکه یک نهضت جهانی بود که امروز به الگوی آزادی‌خواهان جهان با هر دین و مذهب و تفکری تبدیل شده است.

رستم‌زاد ضمن‌تأکید بر سیاه‌پوش شهر توسط شهرداری‌ها به مناسبت سال‌روز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب خاطرنشان کرد: درصورت‌امکان مراسم ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجدی که از فضای باز برخوردار هستند برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان آستارا منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب را خط مشی ایران اسلامی در چهل سال آینده دانست و بیان کرد: مسئولین دستگاه‌های اجرایی در سال جهش تولید باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای چهار پروژه بزرگ بین‌المللی در شهرستان آستارا با همکاری جمهوری آذربایجان افزود: جمهوری آذربایجان برای عملیاتی کردن این پروژه‌ها رقمی معادل 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

رستم‌زاد احداث خط آهن آستارا-رشت به طول 10 کیلومتر، احداث پایانه غلات و پایانه نفتی در محوطه بارانداز ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا و احداث پل بین‌المللی جهت تردد کامیون‌های ترانزیتی روی رودخانه مرزی آستاراچای را ازجمله پروژه‌های در دست اجرای جمهوری اسلامی ایران با همکاری آذری‌ها دانست.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا