آخرین خبرهااستان هااسلایدر

رئیس شورای اطلاع‌رسانی گیلان در نشست ویدئوکنفرانسی با مدیران روابط‌عمومی فرمانداری‌ها؛ روابط‌عمومی‌ها پاسخگوی مطالبات مردمی باشند/ فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده، همراه با امیدبخشی منعکس شود

روابط‌عمومیرئیس شورای اطلاع‌رسانی گیلان با تأکید بر ضرورت اهتمام روابط‌عمومی‌ها به شناسایی مشکلات مردم و پاسخگویی به آنها، بر ضرورت انعکاس مطلوب فعالیت سازمان‌ها و نهادها و مجموعه دولت که همانا نظام اسلامی است، همراه با امیدبخشی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش تدبیرشرق؛ محمود قاسم نژاد عصر امروز (یکشنبه) در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران روابط عمومی فرمانداری های استان که به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت این مناسبت اظهار داشت: عصر کنونی به عنوان عصر تبادل اطلاعات در فناوری های جدید محسوب می شود و بر این اساس اطلاع رسانی دقیق و به‌موقع ، علاوه بر آگاهی بخشی عمومی ، اطمینان آفرینی در جامعه را به همراه می آورد.

وی روابط‌عمومی‌ها را عهده دار این رسالت خطیر دانست و افزود: باید نیازمندی های عمومی مردم و مطالباتی که می تواند در حوزه اجتماعی اثربخش باشد، از سوی روابط عمومی ها شناسایی و نسبت به انعکاس آن در جهت حل مشکلات موجود اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با یادآوری اینکه نزدیک به سه ماه است نه تنها ایران ، بلکه سراسر جهان درگیر ویروس کرونا شده ، به اثرگذاری مشارکت فعالانه مردم با بخش‌های درمانی و رعایت توصیه های بهداشتی در کنترل شیوع بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: این آگاهی رسانی را رسانه ها با همیاری روابط عمومی ها بر عهده داشتند.

قاسم نژاد افزود: فضای مجازی در جهت تنویر افکار عمومی در مقابله با کرونا و نیز آموزش نکات بهداشتی، موثر بوده ضمن آنکه نه فقط به معرفی ابعاد بیماری ، بلکه به جبران عقب ماندگی های آموزشی ناشی از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز کمک کرد.

وی بر ضرورت تداوم بهره مندی از فضای مجازی در مسیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی گسترده در همه بخش ها تاکید کرد و گفت: باید فعالان حوزه روابط عمومی نسبت به دانش افزایی در این بخش بکوشند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه موضوع آموزش باید در همه حوزه ها پیوسته مورد توجه باشد ، تصریح کرد: روابط عمومی ها که خود الگوی ارتباطی با مردم هستند ، باید در این امر پیشگام بوده و همواره از آموزش پذیری ، به روز رسانی دامنه اطلاعات و افزایش سطح مهارت خود استقبال کنند.

قاسم نژاد بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و نیز فضای مجازی در جهت انعکاس فعالیت سازمان‌ها و نهادها را امری ضروری دانست که روابط عمومی ها باید به آن اهتمام جدی داشته باشند و مطالبات مطرح شده مردم در این بخش ها را نیز پاسخ دهند.

وی همچنین بر لزوم بهره مندی روابط عمومی ها از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری نوین تاکید کرد و گفت: فرمانداران ، شهرداران و نیز مدیران دستگاه های اجرایی سراسر استان باید نسبت به تامین اقلام مورد نیاز روابط عمومی ها در جهت بهبود عملکرد این حوزه و تسریع در جریان اطلاع رسانی، اقدام کنند.

معاون استاندار گیلان ایجاد فرصت خلاقیت برای انجام امور محوله به روابط عمومی ها را مورد تأکید قرار داد و دور شدن از روزمرگی و داشتن پویایی را لازمه کار در این حوزه دانست.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان به مسئولان روابط عمومی فرمانداری ها تأکید کرد نسبت به انعکاس مطلوب عملکرد دولت که همانا نظام اسلامی ایران است، کوشا باشند و در عین حال به دو مولفه مهم دقت و سرعت آگاه باشند.

قاسم نژاد در خاتمه سخنانش با اشاره به فشارهای ناشی از تحریم ها و نیز تألمات روحی ناشی از کرونا در بخش هایی از جامعه گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند امیدبخشی هستیم و ارتباطات سازنده و اطلاع‌رسانی هوشمند می‌تواند پاسخگوی نیاز کنونی جامعه باشد و انجام این مهم از جمله انتظارات از روابط عمومی هاست.

همچنین در این نشست مدیران روابط عمومی فرمانداری های چهار شهرستان ، به طرح دغدغه ها و دیدگاه های خود پرداختند.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا