آخرین خبرهااجتماعی

معاون آبفای گیلان تأکید کرد: کیفیت آب شرب گیلان مطابق استانداردهای ملی است

کیفیت آب شربمازیار غلامپور، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: کیفیت آب شرب استان مطابق استانداردهای ملی ایران است.

به گزارش تدبیرشرق ,معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: کیفیت آب شرب استان مطابق استانداردهای ملی ایران است.

مازیار غلامپور، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به لزوم کنترل بهداشتی و ارتقای کیفیت آب شرب استان تصریح کرد: پایش و انجام آزمون های کیفی منابع تامین، مخازن ذخیره و شبکه های توزیع آب طبق برنامه زمانبندی مشخص در بالاترین سطح استاندارد مطابق با دستورالعمل های ملی و بین المللی در ۴۴ باب آزمایشگاه استان انجام میشود.

وی همچنین افزود: نتایج این آزمونها نشان می دهد که مطابق استانداردهای ملی ایران کیفیت آب شرب استان گیلان مطلوب می باشد.

غلامپور با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: همه ساله با شروع فصل گرما، شرکت آب و فاضلاب نسبت به افزایش کلر باقیمانده آزاد در شبکه توزیع خود اقدام می نماید که بر این اساس طی روزهای اخیر با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان آستارا نیز همچون سایر شهرستانهای استان در راستای پایداری سلامت آب شرب، نسبت به افزایش میزان کلر باقیمانده در آب اقدام نموده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بررسی نتایج آزمونهای تخصصی انجام شده در ماهها و سالهای اخیر، دلالت بر کیفیت مطلوب آب شرب شبکه توزیع شهرستان آستارا دارد و علاوه بر انجام آزمایشات کنترلی شرکت آب و فاضلاب، مراکز بهداشتی در سراسر شهرستان ها با انجام آزمون های مذکور بصورت مستقل و مشترک با این شرکت، امر نظارت بر بهداشت آب شرب را بعهده دارند و کیفیت و سلامت آب را تایید می نمایند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گیلان تصریح کرد: باتوجه به اینکه تصفیه خانه بهارستان با ظرفیت کامل در حال بهره برداری می باشد و نتایج اولیه نمونه برداری مشترک مرکز بهداشت آستارا و امور آب و فاضلاب شهرستان آستارا در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت بر پاک بودن آب بهداشتی این شهرستان صحه می گذارد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا