آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تا پایان خرداد همسان‌سازی شود

حقوق بازنشستگانبه گفته سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس تصویب‌شده و دولت مکلف تا پایان خردادماه حقوق تمامی بازنشستگان را همسان‌سازی کند.

به گزارش تدبیرشرق ,اسدالله عباسی  با اشاره به تصویب طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این طرح در مجلس تصویب‌شده و دولت مکلف است به آن عمل کند و برای اجرای آن باید تمامی بازنشستگان اعم از بازنشتگان تأمین اجتماعی به‌طور یکسان از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت نباید فرقی میان بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی قائل شود، گفت: وقتی دولت حقوق کارکنان خود را افزایش می‌دهد تمامی کارکنان به‌صورت عام و یکسان از آن بهره‌مند می‌شوند و در مسئله همسان‌سازی نیز همین مطلب صدق می‌کند و باید صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی و دیگر نهادها از این قانون تبعیت کنند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌ پیش‌بینی منابع در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: مجلس بنا داشت طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به‌صورت سه فوریتی تصویب کند ولی این قانون وجود داشته و دولت باید حداکثر تا پایان خردادماه طرح رتبه‌بندی معلمان که منابع آن پیش‌بینی‌شده و همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشتگان تأمین اجتماعی را نیز اجرایی کند.

عباسی با تأکید بر متناسب‌سازی حقوق کارکنان در کشور بیان کرد: بر اساس قانون، طرح متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و رتبه‌بندی معلمان باید به‌صورت تدریجی انجام‌شده و ۶ هزار میلیارد برای طرح متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت در نظر گرفته‌شده است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا