آخرین خبرهااستان هااسلایدر

صد هزار هکتار از مزارع گیلان زیر کشت برنج رفت

کشت برنجبه گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکنون صد هزار هکتار از مزارع گیلان به زیر کشت برنج رفت.

به گزارش تدبیرشرق ,مسعود الماسی  با بیان اینکه تاکنون ۴۲ درصد از اراضی شالیزاری گیلان معادل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت برنج رفته، اظهار کرد: پیش‌ازاین در ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی خزانه گیری  انجام‌شده بود.

وی با اشاره به کاهش هزینه‌ها در کشت مکانیزه گفت: توجه بیشتر به کشت مکانیزه برنج که موجب کاهش هزینه تولید و عدم استفاده از کارگرهای نشاکار و افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع‌تر از مزرعه می‌شود را ضروری دانست.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا کشاورزان برنج‌کار به جهت فراهم کردن محیط امن کشت و کار پیشنهاد می‌شود از کارگران متفرقه و غیربومی نشاکار در امر کشت و کار برنج استفاده نشود.

وی با تأکید بر رعایت فاصله بهداشتی در هنگام کشت برنج به صورت دستی تصریح کرد: برنج‌کاران در حد امکان می‌بایست از اعضای خانواده خود در امر کشت و کار برنج به‌خصوص در مرحله نشاکاری استفاده کنند ضمن اینکه رعایت فاصله ایمنی توسط کارگران نشاکار مورد تأکید فراوان است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا