آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

تصویب محدوده جدید منطقه آزاد گیلان(انزلی) با اصلاحات کمیسیون اقتصادی / الحاق فرودگاه و شهرکهای صنعتی  انزلی و رشت به منطقه آزاد

منطقه ی آزاد انزلی

نمایندگان  مجلس با اصلاحات کمیسیون اقتصادی درخصوص لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی گیلان(انزلی) موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 23 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی، با اصلاحات کمیسیون اقتصادی در تبصره ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس ماده واحده اصلاح شده لایحه مذکور؛ محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان(انزلی) به مساحت 8609 هکتار بر طبق نقشه پیوست که به‌تصویب هیأت وزیران رسیده است تعیین می‌گردد.

همچنین در تبصره این ماده واحده آمده است؛ به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر محدوده فوق‌الذکر، حداکثر به میزان دو هزار هکتار در نقاط دارای توجیه شهرستان‌های استان گیلان با اولویت انزلی را به محدوده اضافه نماید.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت با اشاره به تصویب پیشنهاد نهایی کمیسیون اقتصادی توسط نمایندگان مجلس ابراز داشت: با اصلاحاتی که کمیسیون اقتصادی مجلس صورت داد ماده واحده «دو هزار هکتار»به «8609 هزار هکتار» تغییر پیدا کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر این اساس فرودگاه رشت در محدوده منطقه آزاد قرار گرفت که این عامل  می تواند آن را به یک فرودگاه بین المللی برای ارتباط با منطقه اوراسیا تبدیل کند. وی افزود: همچنین شهرکهای صنعتی خمیران انزلی، کیشستان، رشت و سپیدرود نیز جزو محدوده منطقه آزاد قرار گرفتند  و تمام سرمایه گذاران این مناطق می  توانند از امتیازات و تسهیلات آن در  حوزه های مالیاتی و تجاری استفاده کنند.

کوچکی نژاد همچنین از تغییر نام این منطقه با پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: بر این اساس نام این منطقه به منطقه آزاد گیلان تغییر پیدا خواهد کرد.

نماینده رشت در پایان با انتقاد از بعضی مدیران دولتی جهت انتقاد از لایحه دولت گفت: با توجه به این که این مصوبه با تفاهم مجلس و دولت صورت گرفته متاسفانه شاهد آن هستیم که بعضی مدیران دولتی از جمله فرماندار انزلی  که باید مجری سیاست های دولت باشند با مصاحبه های نامناسب اقدام به تحریک  مردم نسبت به این لایحه کردند . در حالی که تصویب این لایحه از آرزوهای مردم این منطقه بود که سالها در محدوده منطقه آزاد گرفتار شده بودند و تصویب آن موجبات ارتقای توسعه استان از جمله شهرستان بندرانزلی می شود. در این راستا ما از استاندار فعلی گیلان خواستار عزل فوری فرماندار انزلی هستیم که برخلاف منافع مردم حرکت می کند و در صورت عدم پاسخگویی از اختیارات قانونی پیگیر این مساله خواهیم بود.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا