آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در بازدید از بانک نشاء در روستای کوشال لاهیجان تاکید کرد؛ ضرورت توجه به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای افزایش تولیدات

مکانیزاسیون کشاورزی

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه برتر استان در تولید برنج کیفی گفت: لازم است با توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، تولیدات این بخش به لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته و شعار جهش تولید محقق شود.

به گزارش تدبیرشرق؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در بازدید از بانک نشاء واقع در روستای کوشال شهرستان لاهیجان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه شعار راهبردی سالجاری جهش تولید است و مهمترین تولید استان گیلان در حوزه کشاورزی نیز به برنج اختصاص دارد، لازم دانستم بازدیدی از این بخش داشته باشم و آخرین وضعیت کشت این فصل در مزارع را از نزدیک ارزیابی کنم .

دکتر زارع به جایگاه استان در تولید برنج اشاره و تصریح کرد: سال گذشته گیلان با تولید بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن شلتوک و بالغ بر ۷۶۰ هزار تن برنج سفید، سهم عمده تولید این محصول راهبردی در کشور را داشته است .

وی با بیان اینکه شمار زیادی از کشاورزان و فعالان بخش خصوصی در این حوزه ، توصیه های ترویجی سازمان جهاد کشاورزی را رعایت کردند ، اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد افزایش مکانیزاسیون در کشت برنج هستیم .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش مکانیزاسیون کشاورزی در افزایش تولید برنج و حمایت دولت از کشاورزان برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی در سال گذشته تاکید کرد که تلاش لازم صورت گیرد تا در سال جاری شاهد افزایش مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی از ۶۰ درصد به ۷۰ درصد باشیم.

  استاندار گیلان با یادآوری افزایش شش درصدی تولید برنج در سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل، ابراز امیدواری کرد که طی سالجاری نیز شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات این بخش و تحقق شعار جهش تولید باشیم.

بازدید از باغ چای و کارخانه فرآوری و عمل آوری چای در دهستان کیسم شهرستان آستانه اشرفیه از دیگر برنامه های امروز استاندار گیلان است.

 سطح زیرکشت برنج در گیلان ۲۳۸ هزار هکتار است  که طی سال زارعی گذشته  حدود ۲۱ هزار هکتار به کشت ارقام اصلاح شده و پرمحصول همچون خزر، گیلانه ، شیرودی ، فجر و …  و مابقی به ارقام محلی از جمله هاشمی ، علی کاظمی ، جمشید جو و … اختصاص یافت.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛ تا زمان حاضر حدود ۱۰ درصد اراضی شالیکاری استان نشاکاری شده است.

/Gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا