آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

جعفرزاده ایمن‌آبادی عنوان کرد: “طرح شناسایی مدیران آینده” در سازمان تامین اجتماعی می‌تواند الگوی مدیریت نظام اداری باشد

مدیران آینده

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اعتماد به توانمندی‌های داخلی سازمان‌ها در نهادهای عمومی، تاکید کرد: شایسته‌گزینی شایسته‌سالاری کلید حل مشکلات موجود مدیریتی و کارشناسی در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف است.

به گزارش تدبیرشرق ,رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به اهمیت سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهادی با بیش از ۴۳میلیون نفر مخاطب تصریح کرد: گسترده بودن جامعه مخاطب و ماهیت ماموریت‌های این سازمان نشان از اهمیت کیفیت و عملکرد مدیران سازمان در سطح جامعه دارد.

جعفرزاده افزود: تامین اجتماعی در دوره مدیریت جدید و جوان خود در زمینه توجه به نیروی انسانی و شایسته گزینی مدیران پیشتاز بوده و ابتکار ارزشمند “طرح شناسایی مدیران آینده” برای اولین بار به این شکل در نظام اداری کشور با هدف استقرار سیستم شایسته‌سالاری و با تمرکز بر ظرفیت‌های تخصصی منابع انسانی داخلی این سازمان، اجرا شده است.

نماینده رشت در مجلس الگوبرداری سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و عمومی از این طرح و مدل انتخاب مدیران را ضروری دانست و افزود: معتقدم انتخاب و انتصاب مدیران در سازمان‌ها باید بر مبنای توانمندی حرفه‌ای و تخصصی و شایستگی‌های مدیریتی افراد صورت گیرد نه متاثر از فشارهای بیرونی زیرا مشخص است وقتی مدیری صرفا به پشتوانه فشارهای بیرونی منصوب می‌شود، منطقا نخواهد توانست برای حل مشکلات و چالش‌های سازمان‌، راه‌حلی منطقی، موثر و کارآمد اتخاذ کند.

جعفرزاده در پایان گفت: باید از سازمان‌های پیشرو همانند تامین‌اجتماعی قدردانی کرد که با اجرای طرح شناسایی مدیران آینده، در این زمینه گامی بلند برداشته و انشاالله شاهد تکرار این رویه در دولت و کلیه سازمان‌ها و نهادهای عمومی و مجموع نظام اداری کشور باشیم.

طرح مدیران آینده از اولین اقدامات مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بود که در فروردین امسال برای اولین بار انتصابات این سازمان بر اساس نتایج آزمون برگزار شده از طریق سازمان سنجش آموزش کشور در دی ماه سال گذشته در راستای طرح مذکور انجام گرفته است. بر این اساس انتصابات سازمان در سمت‌های ۱۱گانه مدیریتی صرفا از میان پرسنلی انجام می شود که پس از ثبت نام در سامانه، موفق به اخذ نمره قبولی در آزمون و مصاحبه تخصصی شده اند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا