آخرین خبرهااسلایدربین الملل

سازمان بهداشت جهانی: چین با مشارکت ما در تحقیقات کرونا مخالفت می کند

کرونا

گودین گالیا نماینده سازمان بهداشت جهانی در چین گفت: مقامات چینی مکررا با درخواست هایی که این سازمان جهانی برای مشارکت در تحقیقات مرتبط با ظهور ویروس کرونای جدید ارائه می کنند، مخالفت می کند.

به گزارش شفقنا ، نماینده این سازمان در گفتگو با اسکای نیوز عربی گفت: می دانیم که یک تحقیق ملی در چین در این خصوص آغاز شده اما در این مرحله از ما برای شرکت در آن دعوت نشده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت همچنان درخواست هایی را برای مشارکت در تحقیقات مرتبط با این قضیه به مقامات چینی و مقامات پزشکی این کشور مطرح می کند، اظهار کرد: دانستن نحوه و شرایط ظهور این ویروس برای سازمان بهداشت جهانی به منظور جلوگیری از وقوع یک همه گیری دیگر بسیار مهم است. مقامات چین به سازمان بهداشت جهانی اجازه دسترسی به اسناد آزمایشگاه ویروس شناسی در ووهان را نداده اند.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر اعلام کرده بود که تیمی از کارشناسان بین المللی به رهبری این سازمان به پکن رفته اند تا به تحقیقات مربوط به شیوع ویروس کرونای جدید کمک کنند.

از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه مدعی شد که مدارکی در اختیار دارد که نشان می دهد ویروس کرونای جدید از یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین سربرآروده است.

ترامپ افزود: انتشار این ویروس به ناکامی چین در توقف آن و شکست اراده این کشور در وقوع آن برمی گردد.

ترامپ و وزیر خارجه اش پمپئو بارها در ارتباط با این ویروس از چین انتقاد کرده و گفته اند که پکن در امر اطلاع رسانی به جهانیان در خصوص خطر کووید ۱۹ کوتاهی کرده اند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا