آخرین خبرهااسلایدربین الملل

بیل گیتس: تولید واکسن کرونا ۲ سال زمان می‌برد / بازگشت به زندگی عادی سال‌ها زمان خواهد برد / قرنطینه جواب داده؛ برداشتن محدودیت‌های جبران ناپذیر است

واکسن کرونا

«بیل گیتس» بنیانگذار شرکت مایکروسافت درباره تهیه و ساخت انبوه ویروس کرونا به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: نباید انتظار بالایی داشت، تصور نمی‌کنم حتی تا پایان سال جاری میلادی به این مهم دست یافت، حداقل دو سال زمان لازم است. گیتس در بخش دیگری از این مصاحبه درباره طرح قرنطینه جوامع گفت: انزوای اجتماعی در کاستن از همه گیری ویروس کرونا پاسخ داده است. وی در ادامه هشدار داد هرگونه برداشتن محدودیت‌های اجتماعی جبران ناپذیر خواهد بود.

به گزارش تدبیرشرق، گیتس در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: برای تولید و ساخت انبوه ویروس کرونا نیاز به صدها مطالعه و تلاش‌های مختلف است، نمی‌توان برای ساخت آن چارچوب زمانی تعیین کرد.

وی افزود: باید در ساخت این واکسن از ایمن و موثر بودن برای تزریق به افراد کاملا مطمئن بود و به نظر من حتی تا پایان سال جاری میلادی این مهم را بعید می‌دانم و تصور می‌کنم حداقل تا دوسال این موضوع زمان ببرد.

قرنطینه جواب داده است

گیتس در بخش دیگری از این مصاحبه درباره طرح قرنطینه جوامع گفت: انزوای اجتماعی در کاستن از همه گیری ویروس کرونا پاسخ داده است.

وی در ادامه هشدار داد هرگونه برداشتن محدودیت‌های اجتماعی جبران ناپذیر خواهد بود.

بنیانگذار مایکروسافت به سی‌ان‌ان گفت: هرگونه برداشته شدن و کنار گذاشتن محدودیت و انزوای اجتماعی برای بازگشت به حالت گذشته و عادی تاثیرات مخرب وسیعی به دنبال دارد.

گیتس ادامه داد: به یک رهبری قوی برای هماهنگی بین دانشمندان و سیاستمداران جهت مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا نیاز است.

وی تاکید کرد درباره برداشته شدن محدودیت‌های اجتماعی و قرنطینه افراد در آمریکا، بخصوص در مورد بازگشایی مدارس گفت: چنانچه ایالت‌های آمریکا از فاصله گذاری اجتماعی روی گردانند، مانند آنچه در ایالت نیویورک رخ داد، شاهد افزایش شمار مبتلایا و جان باختگان به این ویروس خواهیم بود.

گیتس مدل‌هایی که درباره کاهش شمار مبتلایان و جان باختگان به ویروس کرونا را ملاک بازگشت به حالت عادی از سوی برخی فرمانداران مورد توجه قرار گرفته است را مدل‌هایی اشتباه عنوان کرد.

بازگشت به حالت قبل اقتصادی سال‌ها زمان خواهد برد

وی درباره بازگشایی اقتصاد و کسب و کارهای آمریکا و احیای اقتصادی آمریکا گفت: شرکت‌هایی که چندان به نقدینگی متکی نبوده و بیشتر به دبنال کسب سودآوری هستند، می‌توانند به نوعی دوام آورند اما شاهد سرمایه گذاری‌های بزرگی نیز نیستم، کسب و کارهای کوچک نیز خود بطور مستقیم و غیرمستقیم بر دیگر سطوح اقتصادی نیز تاثیر گذارند، بنابراین بازگشت به حال عادی سال‌ها زمان خواهد برد.

«بیل گیتس» در چند روز گذشته در اظهارنظری، پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا در جهان امروز را با نامیدن آن به «همه‌گیری اول، همانند تاثیر «جنگ جهانی دوم» بر بشر در قرن گذشته میلادی توصیف کرد و هشدار داد، این همه‌گیری برای سالیان طولانی ادامه خواهد یافت.

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» نیز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹در گزارشی نوشت: گیتس از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، متهم به تئوری توطئه این ویروس و دادن اطلاعات اشتباه در شبکه اینترنتی است.

بیل گیتس سال ها پیش و در همایشی در مارس ۲۰۱۵ میلادی گفته بود، خطری که در آینده بشر را تهدید می‌کند سلاح اتمی نیست بلکه «ویروس» و «همه‌گیری» است که جهان را تهدید می‌کند. آن هم در حالی که جهان برای اپیدمی بعدی آماده نیست.

وی درمورد همه‌گیر نشدن ویروس «ابولا» گفته بود، این بیماری نبود که از طریق تنفس و هوا سرایت کند؛ اکنون ما با موشک مواجه نیستیم بلکه با میکروب‌ها مواجه‌ایم و جهان در صورت بروز همه‌گیری دیگر، با کمبود نیروهای پرستار و پزشک مواجه است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا