آخرین خبرهااجتماعی

ثبت‌نام ۹۰ هزار نفر از اصناف در سامانه وزارت بهداشت/۸۰۰۰ مادر باردار در گیلان غربالگری شدند

اصناف

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ثبت‌نام ۹۰ هزار نفر از اصناف در سامانه وزارت بهداشت تا تاریخ اول اردیبهشت خبر داد.

 به گزارش تدبیرشرق، فردین مهرابیان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مراکز بهداشت در مدیریت ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: بهیاران و به ورزان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در درست اجرایی شدن طرح بسیج ملی مقابله با کرونا بسیار مؤثر بوده است به‌طوری‌که گیلان یکی از استان‌های پیشتاز در غربالگری کرونا در کشور است.

وی با اشاره به تعداد بهیار موجود در استان گیلان گفت: چهار هزار و ۳۰۰ بهیار در ۹۶۵ خانه بهداشت و ۹۹۶ مرکز خدمات جامع سلامت و بیش از هزار واحد بهداشت مشغول به فعالیت شبانه‌روزی هستند تا کرونا را در این استان مدیریت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدامات بهیاران و به ورزان دانشگاه علوم پزشکی در کمک به مدیریت کرونا را بسیار مؤثر برشمرد و بیان کرد: غربالگری بیش از دومیلیونی در استان گیلان، نمونه‌گیری از افراد مختلف، غربالگری کامل مردم در استان گیلان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، تهیه قرص‌های مختلف در استان ازجمله تامیفلو، نظارت بر توزیع مواد غذایی در استان اقدامات مؤثر مراکز بهداشت استان بوده است.

مهرابیان با تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به مادران باردار در دوران کرونایی تصریح کرد: همکاران ما در مراکز بهداشت تاکنون هشت هزار نفر مادران باردار را غربالگری کرده و به آنان آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی مقابله با کرونا در دوران کرونایی را داده‌شده است.

وی یکی از مشکلات دوران کرونا را مسئله سلامت روانی مردم معرفی کرد و افزود: همکاران و کارشناسان سلامت روان مراکز بهداشت در استان گیلان در طی این مدت مشاوره‌های رایگان را در اختیار مردم قراردادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص مدیریت گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در خصوص اجرایی شدن گام دم فاصله‌گذاری اجتماعی ثبت‌نام اصناف در سامانه salam. gov.ir است که این مهم از ۲۲ فروردین آغاز و تا پنج اردیبهشت ادامه دارد و تا شب گذشته ۹۰ هزار نفر در استان گیلان در این سامانه ثبت‌نام و کد رهگیری خود را دریافت کردند.

مهرابیان با اذعان به اینکه دستور عمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت لازم‌الاجرا است، گفت: این دستور عمل‌ها باید توسط اصناف به‌درستی و به‌طور دقیق اجرایی شود تا بتوانیم هرچه سریع‌تر کووید ۱۹ را در این گیلان کنترل کنیم.

وی ضمن قدردانی از سپاه پاسداران و بسیج در اجرایی شدن طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان گیلان بیان کرد: از اولین روز اجرایی شدن طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در کشور استان گیلان یکی از استان‌های پیشرو در کشور بود و در این راه تمامی نهادها ازجمله سپاه پاسداران بسیج نهایت همکاری را داشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبود مواد ضدعفونی و ماسک در استان گیلان وجود ندارد، تصریح کرد: در اوایل بحران کرونا در گیلان فقط دو کارخانه تولید ماسک در این استان وجود داشت ولی هم‌اکنون پنج کارخانه تولید ماسک و ۱۶ واحد تولیدی مواد ضدعفونی وجود دارد به‌طوری‌که در روز گذشته ۱۲۳ هزار عدد ماسک و ۲۰ تن محلول ضدعفونی در استان گیلان تولیدشده است.

مهرابیان با توصیه به مردم در خصوص تغذیه سالم در بین حدفاصل افطار تا سحر افزود: مصرف ۱۰ لیوان آب، استفاده از کاغذهای مربوط، مصرف زیاد میوه و سبزیجات، عدم مصرف زیاد چای، قهوه و شیرینی‌جات ازجمله نکاتی است که باید روزه‌داران بعد از افطار به آن توجه کنند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا