آخرین خبرهااستان ها

برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به مناسبت ماه مبارک رمضان

حمیدرضا محمدی برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به مناسبت ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

به گزارش تدبیرشرق ، حمیدرضا محمدی  با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه میهمانی خدا و ماه بهار قرآن است، ماهی مملو از معنویت و بندگی خالصانه به درگاه معبود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در قالب برنامه‌های قرآنی، نهج‌البلاغه، ابتهال خوانی، مولودی‌خوانی و مرثیه‌خوانی در شب‌ های قدر برگزار خواهد شد، گفت: تلاوت کوتاه قاریان شهر رشت در قالب برنامه «شهر باران، شهر قرآن» حال و هوایی دیگری  برای شهروندان و روزه‌داران شهر رشت ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، از اجرای ابتهال خوانی در سه برنامه کوتاه برای سه شب از شب‌ های ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: اجرای برنامه مولودی‌خوانی نیز در شب میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و برنامه مدیحه ‌سرایی در شب‌ های قدر نیز به سمع و نظر مردم شریف رشت خواهد رسید.

محمدی با بیان اینکه برنامه «باران حکمت» در پنج شب در راستای شرح نهج‌البلاغه در دستور کار قرارگرفته است، گفت: برگزاری برنامه قصه‌ های قرآنی با محوریت کودک و نوجوان و برگزاری مسابقات شطرنج به‌صورت آنلاین با همکاری هیئت شطرنج شهرستان رشت از دیگر برنامه‌ های فرهنگی و ورزشی این سازمان در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در حوزه کودک و نوجوان افزود: برگزاری برنامه با خدا تا خدا موعظه ویژه گروه کودک و نوجوان  با حضور عمو خندان و عروسک آقا پیمان، با اجرای  قصه‌گویی و بازی قرآنی به‌صورت ویژه برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، با تأکید بر مشارکت شهروندان شریف رشت در دوره مجازی خوانش تحلیلی و‌ مرور کتاب، افزود: «دوره مجازی خوانش تحلیلی و‌ مرور کتاب» در طرح کلی «اندیشه اسلامی در قرآن» برنامه‌ریزی‌شده است ازاین‌رو، داوطلبان جهت ثبت‌نام می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۰۲۹۳۰۳۳۶۶ ارسال نمایند.

محمدی با بیان اینکه  تولید برنامه فصل مهربانی، در سی قسمت سه‌دقیقه‌ای، در قالب بررسی یک آیه از قرآن با موضوعات مختلف توسط کارشناسان مطرح مذهبی در دستور کار قرار دارد، گفت: با توجه به رزمایش مردمی مساوات، همدلی و کمک مؤمنانه،  موضوعات مربوطه ازجمله، مساوات، همدلی و مهربانی به‌صورت ویژه توسط کارشناسان مذهبی ارائه خواهد شد.

/rash.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا