آخرین خبرهااستان هااسلایدرفرهنگی و هنری

استاندار گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد؛ رویکرد دولت، استفاده از مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر است / تولید محتواهای مرتبط با ماه مبارک رمضان ، هنرمندانه و خلاقانه باشد

ماه مبارک رمضان

استاندار گیلان با تأکید براینکه محتواهای مرتبط با ماه مبارک رمضان باید به صورت هنرمندانه و خلاقانه در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: در راستای افزایش منزلت اهل فرهنگ، ارتقاء اقتصاد فرهنگ و کارآفرینی فرهنگی به عنوان رویکرد دولت تدبیر و امید؛ از مشارکت اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر استفاده شده است.

به گزارش تدبیرشرق؛دکتر ارسلان زارع صبح امروز (شنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت برگزار شد؛ با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن و ماهی پر از برکت، رحمت و مغفرت است، افزود: ماه رمضان به عنوان دوره ای برای خودسازی و تقرب به خداست که باید با استفاده از فضایل بی شمار این ماه مبارک، نسبت به بازسازی و پاک سازی بنیه معنوی خود اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان درهای رحمت خداوند باز است و دل‌های مردم از همیشه آماده‌تر، گوش‌ها شنواتر و طبعاً ذهن و فکر و زبان ما نیز باید مسئول‌تر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال نو و نیز عید مبعث مبنی بر اینکه”تجربه‌ی چهل‌ساله به ما نشان می‌دهد که کشور ظرفیّت مقابله‌ی با مسائل و چالش ها را در هر سطحی داراست؛ مهم این است که این ظرفیّت به وسیله‌ی مسئولین شناسایی بشود” اظهار کرد: این تأکید مقام معظم رهبری ما را موظف به اهتمام بیشتر نسبت به گذشته برای شکوفایی ظرفیت های جدید در حوزه های مختلف می کند.

وی خاطرنشان کرد: دین ما با هنر توأم است چراکه زیبایی ظاهری و معنوی را می‌توان در همه آیات قرآن، مناسک دینی نظیر اذان، افطار، مناجات سحر و در همه ماه مبارک رمضان مشاهده کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: در ایامی که به واسطه شیوع بیماری کرونا شاهد تعطیلی اجتماعات در مساجد بوده و هستیم؛ می‌توان به صورت هنرمندانه و خلاقانه محتواهای مرتبط با ماه مبارک رمضان را در اختیار مردم قرار داد و از متخصصان و کارشناسان بهداشتی هم می خواهیم که با ارائه توصیه های بهداشتی و مراقبتی برای روزه گرفتن مسلمانان، رفع نگرانی کنند.

وی به تأکیدات صورت گرفته درخصوص برنامه ریزی برای تولید محتوا به منظور پخش از صدا و سیما و رسانه ها و بهره مندی مردم در صورت عدم بازگشایی مساجد و برگزاری سخنرانی در ماه مبارک رمضان اشاره و اضافه کرد: در جلسه فردای ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پس از بررسی گزارش مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و وزارت بهداشت، درخصوص مساجد در ماه مبارک رمضان تصمیم گیری می شود.

دکتر زارع ادامه داد: با استناد به آیات شریف قرآنی و تصریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت «رعایت مقرّراتی که مسئولین برای ما مشخّص می‌کنند» و جمله بسیار گراسنگ ایشان که آنها را «برای خودمان فریضه بدانیم و عمل کنیم» ؛ باید نسبت به حفظ سلامتی و توجه به آن، اهتمامی جدی داشته باشیم.

وی گفت: تجربه روزها و هفته های اخیر نشان داده که لازم است از ظرفیت فضای مجازی و نیز برنامه های صدا و سیما همانگونه که در عید مبعث و اعیاد شعبانیه به نحو شایسته استفاده شد؛ در ماه مبارک رمضان نیز با تولید محتواهای فاخر و ارزشمند از جمله ادعیه، سخنرانی‌ها و تبلیغ دین همراه مردم باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اعتدال فرهنگی همواره مورد تأکید رئیس جمهوری ، بوده و هست، اظهار داشت: در راستای افزایش منزلت اهل فرهنگ، ارتقاء اقتصاد فرهنگ و کارآفرینی فرهنگی به عنوان رویکرد دولت تدبیر و امید؛ از مشارکت اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام که موضوع کرونا در کشور همچنان مطرح است؛ باید به خوبی با زبان هنر برای همکاری در مهار این بیماری با مردم تلاش گسترده ای داشته باشیم.

استاندار گیلان همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در مناسبت نیمه شعبان و طرح موضوع کمک مؤمنانه به نیازمندان اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در استان نیز آغاز شده که با توجه به سوابق درخشان اقدامات خیراندیشانه مردم گیلان، بسیار امیدوارم بار دیگر در انجام کمک های مومنانه و خیرانه بیش از گذشته مشارکت و همدلی کنند.

دکتر زارع در پایان سخنانش با بیان اینکه در جریان بیماری کرونا مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای نیز جزو مشاغل آسیب دیده ناشی از این موضوع هستند، افزود: این حوزه‌ها یکی از موارد ۱۰ گانه‌ای هستند که چتر حمایتی دولت، شامل آنان نیز می شود و در این راستا مکاتباتی صورت گرفته و مقدماتی فراهم شده است.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا