آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

٨۴ درصد جمعیت گیلان غربالگری کرونا شدند

کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به پایش و غربالگری ۸۴ درصد جمعیت استان در طرح ملی مبارزه با کرونا گفت: سلامت بهبودیافتگان کرونا پس از بهبودی و ترخیص آنها از بیمارستان ها هم از سوی مراکز جامع سلامت پیگیری می شود.

دکتر ارسلان سالاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در گیلان بیش از هفت هزار نفر در بیمارستان های استان پذیرش و تحت مراقبت قرار گرفتند که هم اکنون حدود ۶ هزار نفر بهبود یافتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا از طرح های مهم برای بیماریابی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، ۸۴ درصد از جمعیت استان در طرح ملی مبارزه با کرونا ثبت نام شده و به لحاظ بیماری کرونا پایش شده اند، اضافه کرد: ایم رقم از نظر تعداد خانوارهای غربالگری شده استان هم ۸۱.۴۸ درصد است.

دکتر سالاری بیان داشت: در اجرای این طرح علاوه بر خوداظهاری مردم در جریان ثبت نام در سایت www. salamat. gov.ir همچینی از سوی مراکز بهداشتی نیز با آنان تماس گرفته می شود.

وی در ادامه با اشاره کمکهای خیران و مردم برای کمک به تجهیز و تامین نیازهای بیمارستانها گفت : در این راستا بیش از ۴٠ دستگاه کمک تنفسی به بیمارستان های استان گیلان داده شد و ٣ دستگاه سی تی اسکن نیز در بیمارستان های رودبار، لاهیجان و آستارا به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از مردم خواست جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

وی از هموطنان خواست تا از سفر به گیلان خودداری کنند زیرا این استان در وضعیتی قرار ندارد تا مردم به آن سفر کنند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا