آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در دیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد؛ گیلان همچنان یکی از پنج استان کانونی بیماری کروناست

کرونا

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه گیلان همچنان یکی از پنج استان کانونی بیماری کروناست، گفت: نیروهای نزاجا در کنار دیگر عوامل امدادی ، نظامی و درمانی با روحیه جهادگرانه و ایثارگری به مردم خدمت می کنند.

 به گزارش تدبیرشرق؛ دکتر ارسلان زارع عصر روز (شنبه) در دیدار امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به برگزاری جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برای هماهنگی اعزام نیروهای لشکر ۱۶ زرهی قزوین نزاجا به گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: نیروهای نزاجا با چهار ماموریت ابلاغی به گیلان عزیمت کردند که ورود آنان به استان، تأثیرات اجتماعی خوبی به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از ورود نزاجا عوامل هلال احمر، ناجا و شبکه بهداشت و درمان در ورودی های استان تب سنجی انجام می دادند، گفت: غربالگری همراه با ضدعفونی کردن خودروها توسط نیروهای نزاجا در ورودی استان ،حس مثبتی را به مردم منتقل می کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه رئیس‌جمهوری در تماس تلفنی بر ضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح در جهت پیش بینی دوهزار تخت برای نقاهتگاه تأکید کردند، افزود: مکان های نقاهتگاه جانمایی شده بود که با اعلام آمادگی معاون آماد و پشتیبانی نزاجا برای استقرار ۵۰۰ تخت، اقدامات صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی معابر شهری و روستایی توسط سپاه، نیروی دریایی ارتش، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با امکانات محدود انجام می‌گرفت، اظهار کرد: با ورود نزاجا و اعلام آمادگی برای ضدعفونی کردن معابر، مناطقی از بخش های مرکزی و غربی به عوامل نیروی زمینی محول شد که با روحیه جهادگرانه و ایثارگری با فوریت محقق شد.

نماینده عالی دولت در گیلان استقرار پایگاه‌های تب سنجی و غربالگری در سطح شهرها را نیز یکی از اقدامات موثر نزاجا که مورد استقبال بالای مردم قرار گرفت، عنوان و خاطرنشان کرد: قدردان توجه ارزشمند فرمانده نیروی زمینی و همکاران ایشان در راستای خدمات رسانی به مردم گیلان هستم.

وی با بیان اینکه براساس توصیه‌های کارشناسان بهداشتی، قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا نیازمند کم کردن ترددها، سفرها و رفت و آمدهاست، اظهار کرد: گیلان همچنان یکی از پنج استان کانونی بیماری کروناست و این موضوع موجب خستگی کادر درمان شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: عدم پذیرش مسافران در گیلان به واسطه این بوده که ویروس کرونا در سراسر پهنه استان فراگیر شده و از این بابت نخواستیم که میهمانان از این خطه ویروس سوغاتی ببرند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با قدردانی از همراهی‌های بسیار خوب و مناعت طبع استاندار گیلان که با آغوشی باز رزمندگان نزاجا را پذیرفتند و مورد حمایت قرار دادند، گفت: گیلان بخشی از خاطرات مردم ایران است و نیروی زمینی توفیقی پیدا کرد که موجبات بخشی از آرامش خاطر مردم این خطه را فراهم کند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری اعزام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به گیلان را در قالب رزمایش لبیک یا خامنه ای عنوان کرد و افزود: در این رزمایش با پنج کارویژه، دو استان گیلان و قم را به عنوان استان‌های هدف قرار دادیم و به ۹ استان دیگر بنا به تقاضای استانداران، ورود کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در هر وضعیتی آماده ارائه هرگونه خدمت موردنظر مدیر ارشد استان و تا هرزمانی که استاندار گیلان صلاح بداند، هستیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا