آخرین خبرهااجتماعی

رییس شورای شهر: با وجود توصیه ها، حجم خودروهایی که وارد شیراز می شوند بسیار زیاد است / کاهش چشمگیری در حجم مسافرت‌ها ایجاد نشده / برای کنترل این موضوع، روحانی اختیارات ویژه‌ به استانداران بدهد

شیراز

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از ورود بی رویه مسافران به این شهر از دولت خواست اختیاراتی را به استانداران و شورای تامین استان ها دهد تا برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ورود مسافران به شهرها جلوگیری کنند.

سید عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز برای حفظ سلامت مردم آنچه در ظرفیت قانون و وظایف شوراهای اسلامی و شهرداری بوده را انجام داده است، افزود: در این زمینه سه الی چهار مصوبه توسط شورای اسلامی شهر شیراز تصویب شد.

وی ادامه داد: جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر شیراز برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برگزار و همچنین دو نامه به استاندار فارس در این زمینه ارسال شد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اعضای این شورا نشستی را به استاندار فارس داشتند و دغدغه شهروندان را در این نشست مطرح کردند که استاندار فارس نیز با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سطح استان در جهت پیشگیری و مقابله با آن کرونا محدودیت های پیش رو را بیان کرد.

موسوی افزود: شهروندان شیرازی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به خوب همراهی خوبی با مسئولان داشتند و بازار و اصناف نیز همکار ایشان خوب بود و فعالیت خود را تعطیل کردند.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز نیز یک اقدام بسیار شایسته را انجام دادند و آن تعطیلی اتوبوسرانی و مترو بود که شرایط بدی را برای انتقال این بیماری ایجاد می‌کرد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مشکلی که در حال حاضر تمامی شهروندان نسبت به آن دغدغه دارند و شورای اسلامی شهر شیراز نیز به آن به عنوان یک موضوع جدی نگاه می کند بحث ورودی های شیراز به خصوص ورودی این شهر از سمت شمال است.

موسوی افزود: حجم خودروهایی که با پلاک های غیر از پلاک های استان و شیراز وارد شهر می شود بسیار زیاد است و من فکر می کنم نیاز است دولت و رییس جمهوری اختیارات ویژه‌ای را به استانداران و شورای تامین استان دهند تا بتوانند تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه دائما از طریق رسانه ها اعلام می‌شود مردم به مسافرت نروند و در خانه بنشیند اما حجم مسافرت زیاد است و کاهش چشمگیری در حجم مسافرت‌ها ایجاد نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: زمانی که می‌بینیم برخی از مردم به دستور مقامات ملی و رسمی توجه نمی کنند، بهترین راه این است که دولت و رییس‌جمهوری اختیاراتی را به استان ها دهند تا بتوانند از ظرفیت های استانی استفاده و سلامت شهروندان را تامین کنند که امیدواریم دولت به خواسته به حق نمایندگان مردم و استان ها توجه کند.

بر اساس آخرین آماری که عصر چهارشنبه (بیست و هشتم اسفند ۹۸) اعلام شد، شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۳۸۶ نفر و تعداد متوفیان به ۱۳ نفر رسید.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا