آخرین خبرهااستان هااسلایدر

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت: گیلان همچنان کانون بحران کروناست مردم در خانه بمانند؛ بخش درمانی توان مقابله با بحران جدید را ندارد

کرونا

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مدیریت بحران کرونا در گیلان هشدار داد: بخش درمانی ما در استان در بحث شیوع کرونا یک بحران سنگین را پشت سر گذاشته و توان مقابله با بحران دوباره در این زمینه را ندارد.

دکتر محمد حسین قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: الان بالغ بر ۲۵ روز است که نیروهای درمانی استان با حجم عظیم کار و فشار مضاعف و تعداد گسترده بیماران با وجود برخی کمبودها و مشکلات با همه توان ایستاده اند و تلاشی بس ارزشمند و سخت را در این مدت داشته و همچنان هم دارند.

 وی عنوان کرد: چنانکه تا کنون بیش از ۱۰ نفر از نیروهای ما در عرصه بهداشت و درمان و سلامت مردم، جان خود را از دست داده اند و مقام معظم رهبری به شایستگی عنوان شهید خدمت را بر آنان اطلاق کردند.

قربانی تصریح کرد: در واقع حوزه درمان گیلان بیشترین شهدای خدمت را در بحران اخیر داشته که خود نشان از حجم سنگین کار و از سویی تعهد جامعه پزشکی ماست و به طور قطع این فضاها و فشارها بر روحیه جامعه بهداشت و درمان استان اثر دارد.

 وی افزود: این روند اگر به همین منوال ادامه یابد و شاهد بروز بحران مجدد و افزایش آمار مبتلایان باشیم یکی از دغدغه های جدی و اصلی ما نگرانی از خستگی مضاعف و ریزش کادر پزشکی و درمانی ماست.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه آمار بیماران بستری در بیمارستان های استان اعم از دولتی و خصوصی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون از مرز ۶ هزار و ۵۰۰ نفر گذشته است، افزود: در حال حاضر نیز بالغ بر یک هزار و ۲۷۰ بیمار در بیمارستان های استان در این رابطه بستری هستند و تنها اندکی وضعیت ما تثبیت شده  و با همه تلاش ها و اقدامات صورت گرفته فقط توانسته ایم از اوج گیری دوباره این بیماری جلوگیری کنیم.

گیلان همچنان کانون بحران کروناست

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مدیریت کرونا در استان تصریح کرد : با تاکید مضاعف اعلام می کنم گیلان همچنان کانون بحران است و یک بحران عظیم را پشت سر گذاشتیم و  چند روزی که مردم توصیه های بهداشتی را رعایت کردند فقط موجب شده شرایط ما در نمودارها  ثابت بماند اما روند کاهشی ندارد.

قربانی عنوان کرد : اگر خدای نکرده مردم فضا را عادی تلقی کنند و در این ایام سفرها، ترددها، خریدهای نوروزی و حضور مردم در اماکن عمومی افزایش یابد نگران ایجاد بحران عظیم دیگری خواهیم بود که با توجه به فضایی ایجاد شده و خستگی همکاران حوزه درمان به صراحت می گویم توان مقابله با بحران جدیدی را نداریم.

وی با بیان اینکه هم اینک در استان شاهد افزایش همکاری مردم هستیم، افزود: امید است این همراهی ها تداوم یابد زیرا تنها راه پیشگیری از شیوع ویروس قطع کردن این چرخه با رعایت و همکاری همه جانبه از سوی مردم است و این الزام توسط حاکمیت و قوه قهریه انجام نمی شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه این بحران؛ بزرگ و کوچک، پیر و جوان، فقیر و غنی و مسئول و غیر مسئول نمی شناسد و همه را درگیر می کند، گفت: در واقع همه آحاد ملت سربازان خط مقدم این مقابله هستند و اگر این همراهی ها افزایش یابد می توان امیدوار بود در ۱۰ روز اول فروردین شاهد روند نزولی این بیماری در استان باشیم.

وی با اشاره به طرح برخی مباحث از سوی رئیس جمهور در روز گذشته گفت: برداشت و نظر کارشناسانه مسئولان استان آن بوده و هست که از طریق قرنطینه، خودنظارتی و خود مراقبتی ترددها را به حداقل رسانده و با کنترل ورودی ها بتوان شرایط را تا حدودی مدیریت کرد و در هماهنگی های لازم، استاندار گیلان با استانداران سه استان همجوار این اقدامات اجرایی شد و آثار نسبتا خوبی هم در بر داشت.

قربانی با بیان اینکه وقتی بحث قرنطینه را مطرح کردیم به مفهوم به حداقل رساندن خروج مردم از منازل و کاهش ترددهای غیر ضروری و تعیین ساعات کار برای جلوگیری از تجمع و ارتباط مردم با هم و قطع حلقه ارتباطی ویروس است و امیدواریم مردم در ایام پیش رو نهایت همکاری را برای مقابله و قطع چرخه شیوع این ویروس داشته باشند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا