آخرین خبرهااسلایدربین الملل

رای الیوم: آیا کرونا به جنگ بیولوژیکی جدید آمریکا علیه چین و ایران مربوط است؟

جنگ بیولوژیکی

یک سوال مهم مطرح می شود مبنی بر اینکه چه کسی از شیوع ویروس سود می کند؟ ویروسی که به ابزاری برای کشتار انسانها تبدیل شده است. در عین حال، باید در نظر داشته باشیم که چین بیشترین ضرر را از این ویروس متحمل شده است. آیا می توان آمریکایی را متهم کرد که همواره به دنبال قانع کردن چین برای شعله ور کردن جنگ با ایران بوده است؟

عبده حقی در رای الیوم نوشت: با مراجعه به گزارش های خبری در روزنامه هایی نظیر واشنگتن پست، نیویورک پست، اسیا تایمز و … می بینیم که این گزارشها حاکی از آن است که انتشار ویروس کرونا ممکن است به ازمایشگاه نظامی واقع در ووهان چین مرتبط باشد.

به گزارش تدبیرشرق، در ادامه این مطلب آمده  است: اما آیا شیوع ویروس معروف به کووید ۱۹ خطری در حد یک جنگ بیولوژیک است که مورد توجه گسترده رسانه های قرار گرفته است؟ شکی نیست که اوضاع موجود به دلیل احتمال وقوع جنگ بیولوژیک بین دولتهای بزرگ، به شدت نگران کننده است.

در این میان یک سوال مهم مطرح می شود مبنی بر اینکه چه کسی از شیوع ویروس سود می کند؟ ویروسی که به ابزاری برای کشتار انسانها تبدیل شده است. در عین حال، باید در نظر داشته باشیم که چین بیشترین ضرر را از این ویروس متحمل شده است. آیا می توان آمریکایی را متهم کرد که همواره به دنبال قانع کردن چین برای شعله ور کردن جنگ با ایران بوده است؟

نمی توان این فرضیه را از نظر دور داشت که شیوع فعلی ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیک احتمالی باشد؛ این فرضیه تمام پیش شرطهای لازم را داشته، باعث مرگ تعداد زیادی از مردم در کشورهای مختلف شده و از یک نقشه ساده تبدیل به یک زیان بزرگ و جدی شده است.

اینده تعدادی از دولتهایی که امکانات بهداشتی محدودی دارند، در معرض خطر است و این ویروس می تواند انها را در انزوا قرار داده و باعث فروپاشی اقتصادی و مرگ هزاران نفر از مردم آن شود.

استفاده از سلاح بیولوژیک یا پراکنده کردن میکروبها و ویروسها، به تسهیل عملیات انتقال ان به شیوه های مختلف مانند هوا، مرتبط است؛ چرا که میکروبها از طریق هوا منتشر می شوند و گهگاه با استفاده از بمب های میکروبی در فضا گسترده شده و از طریق پوست یا تنفس، جذب بدن می شوند.

کشف سریع عامل بیولوژیکی در محیط، امکان یافتن راه درمان و زمان کافی برای رسیدگی به مبتلایان به بیماری را فراهم می کند و با انجام آزمایش های پیشرفته، پزشکان می توانند قربانیان را به سرعت شناسایی کنند، تا در ادامه، با صرف توان خود برای شکست بیماری، با اثار ویرانگر جنگ بیولوژیک، مقابله کنند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا