آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

رییس اتاق اصناف گیلان؛ برای قطع زنجیره انتقال کرونا به طور کل بازار تعطیل شود/فقط اصناف خوارکی گیلان باز باشند

رییس اتاق اصناف گیلان گفت: مردم باید رفتارشان را مدیریت کنند و در خانه بمانند، زیرا اگر اصناف تعطیل شوند و دستفروشان جمع نشوند، بازار کرونا همچنان داغ خواهد بود.

به گزارش تدبیرشرق ,به نقل از ایسنا، جلال‌الدین محمد شکریه در خصوص وضعیت شیوع کرونا در گیلان و پرهیز مردم در حضور غیرضروری در بازارهای استان گفت: دیدگاه ما این است که برای قطع کلی زنجیره انتقال این بیماری به طور کل بازار تعطیل شود و این درخواست در سطح کشوری مطرح شده است و مکاتباتی نیز برای اجرای این امر صورت گرفته است، اما تا اخذ پاسخ قطعی در این خصوص، فعلا به محدود شدن ساعات کاری واحدهای صنفی بسنده کرده‌ایم.

وی افزود: هر واحدی که بیش از ساعت تعیین شده، فروشگاه خود را باز نگه دارد، حتما پلمب یا تعطیل خواهد شد و در روزهای اخیر شاهد بودیم که متاسفانه برخی از صاحبان واحدهای صنفی به قوانین محدودشدن ساعت کار بی توجهی نشان دادند و ما نیز مجبور شدیم، فروشگاه‌شان را پلمب و یا تعطیل کنیم.

رییس اتاق اصناف گیلان ادامه داد: نظر ما این است که فقط اصناف خوارکی نظیر سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، نانوایی و فروشگاه گوشت و مرغ برای تامین مایحتاج خوراکی استان باز باشند و مابقی تعطیل شوند.

شکریه خاطرنشان کرد: البته مدیریت مردم در بسته شدن واحدهای صنفی نیز بسیار تاثیرگذار هستند و اگر واحدهای صنفی مشتری نداشته باشند، خود به خود صاحبان این اصناف نیز اقدام به بستن مغازه‌ها می‌کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه حتی اگر همه اصناف بسته باشند شاهد هستیم که دستفروش ها اجناس خود را برای عرضه در بازار شب عید به خیابان می‌آورند، این خود مردم هستند که باید از خریدهای بی مورد خودداری کنند تا بازار کرونا در استان داغ تر نشود.

رییس اتاق اصناف گیلان افزود: هیچ نیازی به خرید بیش از حد نیاز مردم حتی در اقلام خوراکی نیست و برای ۶ ماه آینده انبارها مملو از کالای مورد نیاز مردم است.

وی گفت: نباید به هیچ وجه به شایعات بی‌پایه و اساس توجه شود و به مردم تاکید می‌کنیم که خبر کمبود هیچ کالایی را که از فضاهای مجازی منتشر می‌شود، را باور نکنند.

شکریه با بیان اینکه ساعات کاری اصناف از ده صبح تا ۱۳ و عصرها از ۱۶ تا ۱۹ است، افزود: رفتار مردم با قطع با افزایش کرونا در استان رابطه مستقیم دارند و مردم باید در خانه بمانند تا بازارا کرونا از این که هست در استان داغ‌تر نشود.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا