آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

تولید الکل تا اطلاع ثانوی نیازمند دریافت مجوز از وزارت صنعت نیست

الکل

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با صدور ابلاغیه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) سراسر کشور، اعلام کرد که تولید الکل در کشور تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچگونه مجوزی از سوی سازمان‌های صمت نیست.

طبق گفته حسین مدرس خیابانی، بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به اعلام آمادگی برخی از واحدهای تولیدی برای تولید الکل مورد نیاز کشور، تولید الکل بدون مجوز در واحدهای تولیدی امکان پذیر است. البته بدیهی است الکل تولید شده در این واحدها، صرفا بر اساس حواله‌های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، بین مراکز تولیدکننده ژل ضدعفونی کننده توزیع خواهد شد.

همچنین اعلام شد که با موافقت سازمان غذا و دارو، علاوه بر صفر شدن تعرفه واردات ماسک و الکل، واردات نیاز به IRC وزارت بهداشت ندارد و این کد برای واردات الکل، حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت صادر و هزینه‌ای برای واردکنندگان در بر نخواهد داشت.

همچنین با هماهنگی صورت گرفته با گمرک جمهوری اسلامی ایران، مقرر شده ترخیص محمول‌ های وارداتی ماسک، الکل و سایر اقلام مورد نیاز جهت مقابله با شیوع ویروس کورنا در کمترین زمان(حداکثر ظرف ۴۸ ساعت) ترخیص شوند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا